Fenerbahçe-Galatasaray derbisinde 40 yıl sonra ilk

Ekonomik açıdan dünyanın en değerli derbileri arasında gösterilen Fenerbahçe-Galatasaray derbisi dün akşam 1970’li yılları anımsattı. Türk Telekom’un forma sponsorluğunu bırakmasının ardından iki takım da Süper Kupa finaline forma göğüs sponsoru olmadan çıktı.

Abone ol
Abone ol Haberi dinle

Türk Telekom’un forma sponsorluğunu bırakmasının ardından iki takım da Süper Kupa finaline forma göğüs sponsoru olmadan çıktı. Bu da iki ezeli rakibin 1970’li yıllarda sponsorsuz formalarla mücadele ettiği görüntüleri akla getirdi.


Dünyanın en değerli derbilerinden biri olan Galatasaray-Fenerbahçe derbisinde 40 yıl sonra bir ilk yaşandı. 1970’li yılların sonundan itibaren forma sponsorlarıyla mücadele eden iki ezeli rakip 40 yıl sonra ilk defa sponsorsuz sahaya çıktı. Milyonlarca kişinin ekran başında izlediği maça sponsor bulamayan kulüp yetkilileri, ekonomik açıdan zor bir döneme girildiğine işaret ettiler.

Fenerbahçe ve Galatasaray forma göğüs sponsorluğu için en az 12 milyon dolar gelir bekliyordu. Galatasaray birçok yabancı şirketle görüşmeler yapmış ancak sonuç çıkmamıştı. Sarı-kırmızılı forma için Kazak ve Azerbaycanlı şirketler de devreye girmişti. Bir ara Samsung ve Emirates gibi şirketler de Galatasaray ile  görüşmüştü. Fenerbahçe ise mevcut sponsorla yollarını ayırdıktan sonra forma sponsoru almayacağını duyurmuştu.

Kategoriler Gündem
Yorumlar