Hiç 'ŞOK'lamayacak!

Şok Market, ‘tarım platformları’yla her gün üreticiden direkt taze meyve ve sebze alıyor. Finike portakalı, salkım domateste en büyük alıcı olan şirket mağazalarda aynı kalitede ürün sunabiliyor.

Abone ol
Abone ol Haberi dinle

Yaklaşık üç yıldır Yıldız Holding çatısı altında faaliyet gösteren Şok Market, Antalya ve Bursa’da kurduğu ‘tarım platformu’ ile meyve ve sebze alımında atak yaptı. ‘Tarlatan halka’ sloganıyla kurulan tarım platformları, her gün üreticiden direkt alınan meyve ve sebzeyi mağazalarına gönderiyor.

Geçen yıl haziran ayında 5 milyon TL yatırımla ilk tarım platformunu Antalya’da açan Şok Market, şu anda Türkiye’nin en büyük Anamur muzu, finike portakalı ve salkım domates alıcısı oldu. Şok Genel Müdürü Mustafa Altındağ, Antalya tarım platformundan her gün 400 tona yakın ürün 17 bölge deposuna, oradan da 2.300 mağazaya gittiği bilgisini verdi.



Tarım platformu sayesinde Türkiye’deki tüm Şok mağazalarında aynı nitelikte ürün bulunabildiğini belirten Altındağ, “Meyve ve sebzede en büyük sorun standardizasyon sağlamak. Her mağazada aynı kalitede ürün bulundurmak. Biz ürünü artık tarladan, direkt üreticiden alıyoruz. Böylece, denetimi kendimiz yapıyoruz. Kriterimize uymayan üreticiyle çalışmıyoruz” diye konuştu.


Yüzde 95 yerli üretici

Altındağ, meyve ve sebze alımının yüzde 95’ini yerli üreticiden temin ettiklerini belirterek, böylece Türkiye’deki tarım üretimine destek olduklarını söyledi. Altındağ, kurdukları platformun en önemli avantajının ürünlerin direkt tarladan alınarak 24 saat içinde bölge depolarına ve oradan da marketlere dağılması olduğunu kaydetti. Şok, bu yıl 6 bin ton salkım domates, 4 bin yerli muz, 8 bin ton Finike portakalı, 6 bin ton mandalina ve 13 bin ton patates sattı.

Altındağ, “Bu yılı 120 bin tonluk meyve ve sebze satışı ile kapatacağız. 250 milyon liraya yakın bir ciro elde edeceğiz. 2015 yılı hedefimiz ise 150 bin tonluk bir satış gerçekleştirmek” diye konuştu.


2. platform Bursa’da

Bu yıl Bursa’da 22 bin metrekare alan üzerine 9 bin metrekare kapalı alana sahip ikinci bir platform oluşturan Şok’un hedefi, platform sayısını 5-6’ya ulaştırmak. Altındağ, bu yıl ürünlerde künye sistemini de uygulamaya aldıklarını hatırlatarak, “Satın alınan her ürünü tarlaya kadar takip imkanı sunuyoruz. Ürünü tarladan tüketicinin filesine girene kadar denetleyip kontrol ediyoruz” dedi.


Hedef 5 bin mağazaya ulaşmak

Altındağ, hedeflerinin 3-4 yıl içinde 5 bin mağazaya ulaşmak olduğu bilgisini verdi. Güneydoğu Anadolu’da da mağazalaşacaklarını belirten Altındağ, “81 ile en yakın zamanda ulaşacağız” dedi. Şok’un tarım platformlarından her gün yaklaşık 12 TIR çıkıyor, bunun 6-7’si İstanbul’a geliyor.

Altındağ, direkt üreticiden ürün almanın yani aradan aracıyı çıkarmanın yaklaşık yüzde 10 maliyet avantajı getirdiğini söyledi. Şirket, yaklaşık 500 üreticiden ürün alıyor. Yeni satın almalar olup olmayacağı ile ilgili olarak ise Altındağ, önümüzdeki yıllarda organik büyüyeceklerini söyledi. Şok’un organize perakende de yüzde 5 pazar payı bulunuyor.



Geçen yıl 250 milyon TL ciro yapan Şok’un cirosunun içinde tarımın payı yüzde 4 seviyelerinde.








Kaynak: Milliyet / Ayfer Yıldız


Kategoriler Şirket Haberleri
Yorumlar