İzmir’in tuzunu ABD’ye satıyor

Eskişehirli Estuz, İzmir ve Dazkırı’da işlediği tuzu; ABD, Irak, BAE başta olmak üzere 12 ülkenin ‘sanayicilerine’ ihraç ediyor. Geçen yıl 10 milyon dolar ciro yapan firma, Efsina markasıyla son tüketici için, kaya, deniz ve Himalaya tuzu üretimine de başladı.

Abone ol
Abone ol Haberi dinle

ESKİŞEHİR’de beyaz eşya ticareti yaparken, sanayici olmayı seçen Bahaddin Özdemir’in 1982’de başladığı ‘tuz üretimi’ ikinci kuşağın da gayretleriyle yılda 10 milyon dolar cirolu, 12 ülkeye ihracat yapabilen bir güce ulaştı. Halen İzmir Çamaltı ve Afyon Dazkırı’da sanayiciler için tuz üretimi yapan Estuz A.Ş., şimdi Efsina markasıyla son tüketici için perakendeye de üretim yapmaya başladı. Deniz, kaya ve Himalaya tuzunu rafine etmeden sofraya getiren Estuz, ABD, BAE, Irak başta olmak üzere 12 ülkeye ihracatk yapıyor. Genel Müdür Özgür Özdemir şöyle konuşuyor:


MERKEZ ESKİŞEHİR


“Aİle olarak 1982’den beri tuz sektöründeyiz. Eskişehir merkezli bir şirketiz. Tuz işinden önce dedemiz Bahattin Özdemir, beyaz eşya sektöründeymiş. 1982’de sanayici olma aşkıyla dedemiz tuz işine girmiş. 2003’te İzmir’de Çamaltı Tuzlası için yatırım yaptık. Çünkü orada tarımsal sanayiye yönelik tuz talebi de çok fazla. 2008’de de Alkim ile işbirliği yaparak, Afyon Dazkırı’da bir yatırım yaptık. Ağırlıklı olarak (yüzde 90) sanayiye tuz üretip satıyoruz.


TUZDA MARKA YATIRIMI

Tuzda bu kadar köklü bir firma olarak son tüketici için de bir marka yatırımı yapma kararı aldık ve 2014 ocak ayında araştırmaya başladık. Sonuç olarak rafine edilmeden işlenmiş; deniz, kaya ve Himalaya tuzundan Efsina markasıyla ürünler çıkardık. Bir de gurme ürünümüz var ki bunun içinde 8 ayrı baharat var, yüzde 57’si himalaya tuzundan oluşuyor.


‘TUZU AZALTIN’ DİYORUZ


Biz aslında, tuz üretip satan bir firma olarak halkımızı ‘daha az tuz tüketmeleri için’ bsilinçlendirmek istiyoruz. Efsina markasıyla bu yönde çalışmalar yapacağız. Çünkü Türk tüketicisi tuz tüketimi konusunda yeterince bilinçli değil. Türkiye’de kişi başına günlük tuz tüketimi 18 gram. Bu çok yüksek bir rakam. Bunun, kişi başına 5 grama inmesi gerekiyor. Çünkü fazla tuz alımı azaldıkça kalp krizi ve felç riski de azalıyor. Örneğin uzmanlara göre; fazla alınmış 1 gram tuzun azalması halinde felçler yüzde 5, kalp krizleri yüzde 3,  9 gram azalırsa felçler yüzde 34, kalp krizleri yüzde 24 azalıyor ki bunlar çok ciddi rakamlar.


YENİ YATIRIM BİTMEK ÜZERE


Biz tuzu, doğadan çıkaran işletmeciden alıp işliyoruz. Espina markasıyla Dazkırı’da üretim yapıyoruz. İzmir’de de hammaddeyi Çamaltı Tuzlası’ndan alıyoruz. Şu anda aylık 12 bin ton tuz üretme kapasitemiz var. İzmir’deki tesisimizide kapasiteyi artırıyoruz. Bu 1.5 milyon dolarlık yeni yatırımla hedefimiz kapasiteyi yüzde 40 artırmak. İzmir limana yakın o nedenle oraya yatırım yapıyoruz. Yatırımımız, birkaç ay içinde tamamlanacak. Şu anda Estuz olarak toplam çalışan sayımız 106 kişi. Tuz ihracatımız 2.5 milyon doları buluyor. ABD, BAE, Azerbeycan, Irak ağırlıklı olmak üzere 12 ülkeye tuz satıyoruz. ABD’ye İzmir’den çuvallarla sanayi için deniz tuzu gönderiyoruz. Perakendeye girişimiz de hızlı oldu. Ulusal zincirlere, e-ticaret sitelerine veriyoruz.


İhracatı 4 milyon dolara çıkaracağız


Estuz Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Özdemir, “2014’te yüzde 20’nin üzerinde büyüdük. Bu yıl da aynı başarıyı yakalayacağız. 2015’i atılım yılı ilan ettik. Kapasitemizi artırıyoruz, yeni markamızla pazarda güçleniyoruz. İhracatımızı da 4 milyon dolara çıkaracağız. Turquality ile ilgili çalışmalarımız da devam edecek” dedi.




Kaynak:Hürriyet/Sadi ÖZDEMİR

Kategoriler Şirket Haberleri
Yorumlar