Kiğılı, 2014’te yüzde 24 büyümeyi hedefliyor

Türkiye’deki 220 mağazasının yanı sıra yurt dışında 25 mağazasıyla müşterilerine hizmet veren Türkiye’nin erkek giyim markası Kiğılı, yurt dışında Çin de dahil olmak üzere 10 mağaza daha açmayı planlıyor.

Abone ol
Abone ol Haberi dinle

Borsamatik Özel Röportaj / Özgür Gündüz


Geçtiğimiz yıl beklentilerinin aksine yüzde 20 büyüdüklerini belirten Kiğılı CEO’su Hilal Suerdem, “2014 yılında ilk 9 aylık dönem bizim için gayet iyi geçti. Ülkemizde yaşanan seçim gibi politik unsurlar satışlarımızda olumlu bir etkiye sebep oldu. Yurt dışı ve yurt içi mağazalarımızda hedeflediğimiz artışı yakalamak üzereyiz. Kiğılı olarak yıl sonu itibariyle yüzde 24‘lük bir büyüme hedefliyoruz” dedi. 



Faaliyetlerine 1938 yılında erkek kumaşı satışıyla başlayan Kiğılı Giyim Tic. A.Ş, girişimciliğinden bugüne, sadece erkek hazır giyimi üretimi ve perakendeciliğine odaklandı. Kategorisinde daima fark yaratabilmeyi amaçlayan Kiğılı, 1965'de, Kiğılı etiketli gömlek üretimine başladı. Gömlek üretimini, pantolon, takım elbise ve palto takip etti. 1969'da Beyoğlu İstiklal caddesinde ilk Kiğılı mağazasını açtı. 1975'de, Kiğılı'nın toptan satış ağı kuruldu. Böylece Türkiye'nin 45 ilinde, 500'e yakın bayii ile Kiğılı markası Anadolu'da da tanınmaya başladı. 1988'de Bakırköy Galleria AVM'de ikinci Kiğılı mağazasını açtı. 1994'te Akmerkez, Carousell-Capitol AVM’leri açılınca, 4 adet Kiğılı perakende satış mağazası daha oldu. 1994'te sadece Kiğılı mağazalarına üretim yapılmaya başlandı. 2000'li yılların başından itibaren, sayıları hızla artan alışveriş merkezlerinde mağazalar açarak, organize perakendeye geçiş yaptı. 2006 yılında, Gebze - Şekerpınar'da 25 bin metrekarelik lojistik merkezini faaliyete geçirdi ve 2007 yılında da Kiğılı Eğitim Akademisi’ni kurdu. Geçtiğimiz yıl yüzde 20 büyüdüklerini, yıl sonu itibariyle de yüzde 24 büyümeyi hedeflediklerini söyleyen Kiğılı CEO’su Hilal Suerdem, Kiğılı’nın yurt içi ve yurt dışı hedeflerini, yeni yatırımlarını ve daha birçok konuyu Borsamatik’e verdiği özel röportajında değerlendirdi. 



 “3 bin 500 kişinin istihdamını sağlıyoruz”

Üretimlerinizi yaptığınız Gebze tesisinizin fiziki özelliklerini ve yıllık üretim kapasitesini okuyucularımızla paylaşır mısınız?


Kiğılı ve Abdullah Kiğılı markalarımızın üretim kalitesine son derece önem veriyoruz. Genel merkezimiz, bölgesel lojistik merkezlerimiz, Yenibosna’daki üretim fabrikamız ile 70 bin metrekarede, bin 900 kadrolu çalışanımız ve sadece Kiğılı’ya üretim yapan tedarikçi firma çalışanlarıyla toplamda 3 bin 500 kişinin istihdamını sağlıyoruz. Kığılı'nın ana üssü konumunda olan Kiğılı Lojistik Merkezi’miz, 2,5 milyon adet ürün barındırma kapasitesine sahip. İki kattan oluşan ve 24 bin metrekare kapalı alan üzerine kurulu olan merkezimizde, 600 bin adet askılı sistemimiz bulunuyor. Kalan diğer kısmı da kolili ve raflı sistemde depolanan ürünlerden oluşuyor. Merkezimiz üzerinden her gün yeni ürün girişi ve çıkışı yapılıyor. Buradan yılda gerçekleşen ürün giriş ve çıkışımız 6 milyon civarı.





Çin dahil olmak üzere yurt dışında 10 mağaza daha açılacak


1938 yılında yola çıkan Kiğılı’nın bugün itibariyle Türkiye’de kaç mağazası bulunuyor? Bu mağazalarda kaç kişi istihdam ediliyor? 2014 yılında Türkiye’de açtığınız yeni mağazalarınız var mı? 


Kiğılı’nın yurt içinde 220 mağazası yurt dışında 25 mağazası bulunuyor. Mağazalarda bin 450, toplamda iki bin kişiyi istihdam ediyoruz. 2014 yılında açılan yeni mağaza sayısı 12 adettir.



Almanya, Rusya, Fransa gibi ülkelerde mağazalarınızın bulunduğunu biliyoruz. Yurt dışında kaç mağazanız var? Hedefinizde yeni ülkeler var mı? Üretiminizin yüzde kaçını hangi ülkelere ihraç ediyorsunuz? 


Kiğılı olarak yurt dışında toplam 25 mağaza ile hizmet vermekteyiz. Avusturya, Kırgızistan, Nahcivan, Tacikistan, Kıbrıs ve Fransa da birer mağaza ile hizmet veriyoruz. Gürcistan, Kazakistan, Türkmenistan, Irak ülkelerinde ikişer mağazamız bulunmakta. İran’da üç mağazayla müşterilerimize ulaşırken kardeş ülkemiz Azerbaycan da ise 8 mağazaya ulaştık. Yurt dışında Çin de dahil olmak üzere Almanya, İran, Irak, Hollanda Avusturya ve diğer büyük ülkelerde yaklaşık 10 mağaza açmayı hedefliyoruz. 



“Çin’de farklı bir yapılanma modeli izledik”


Çin’de lüks tüketimin artmasıyla bu ülkeye yöneldiğinizi biliyoruz. Yurt dışındaki ve özellikle Çin’de yaptığınız yatırımlar hakkında bilgi verir misiniz? Bu ülkede üretim planlarınız da var mı?


Çin pazarında, organize perakende çok büyük. Yüksek nüfus, güncel dünyaya halkın yeni açılması, halkın gelirinin bire üç artması, alım gücünün yükselmesi, iç talebin artması, lüks tüketime olan talebin yükselmesi, modayı takip etmeleri, batının taklit edilmesi, Çin’in ciddi bir pazar oluşu geleceğinin parlak olduğunun bir göstergesi diyebiliriz. Yaklaşık 12 senedir Çin ile ihracat/ithalat yapıyoruz. Çin’e asıl büyük atılım ise 2011’in ilk aylarında oldu. Bunun için farklı bir yapılanma modeli izledik. 



Çin'in ticari açıdan en hareketli şehirlerinin başında gelen Guangzhou'ya dört tane 5000 metre showroom var. İdare sistemimiz buradan yapılmaktadır. Bölgelerdeki yapılanmayı da çalıştığımız tedarikçilerin lojistik merkezlerinden iş birliğimiz karşılığında kullanmaktayız. İmalat anlamında anlaşmalı fabrikalar var. Henüz üretim tarafına yatırım başlamadı.



Çin’in en hareketli şehri Guangzhou’da ilk mağazamızı açtık. Çin’de çoğunlukla casual giyim tercih ediliyor. Biz de koleksiyonumuzu bunun üzerine özel olarak konumlandırıyoruz. Koleksiyonumuzdaki beden ölçüleri Çin bedenlerine göre hazırlandı. Bizdeki en küçük beden, onlarda orta bedene denk geliyor. Bedenlerimizi küçültüp slim fit kalıplar çalıştık.





“Yüzde 24 ‘lük bir büyüme hedefliyoruz”


Geçtiğimiz yıl üretim ve satış anlamında hedeflerinize ulaştınız mı? Bir önceki yıla oranla yüzde kaç büyüme gösterdiniz?


2013 yılı beklediğimizin aksine Kiğılı için hedeflediğimiz ciroyu tutturduğumuz bir yıl olarak geçti. Genel büyümede yüzde 20’lik bir büyüme gösterdik. 



İlk 9 aylık performansınızı değerlendirdiğinizde yıl sonu itibariyle yüzde kaç büyümeyi hedefliyorsunuz? 


2014 yılında ilk 9 aylık dönem bizim için gayet iyi geçti. Ülkemizde yaşanan seçim gibi politik unsurlar satışlarımızda olumlu bir etkiye sebep oldu. Yurt dışı ve yurtiçi mağazalarımızda hedeflediğimiz artışı yakalamak üzereyiz. Kiğılı olarak yılsonu itibariyle yüzde 24 ‘lük bir büyüme hedefliyoruz.



Hazır giyim sektöründe “call center” uygulaması kuran ilk firmasınız. Bu projenin ayrıntılarını ve işleyiş sürecini okuyucularımızla paylaşır mısınız? 



Kiğılı olarak müşterilerimizin şikayetlerini dinlemek ve önerilerini ciddi bir önemle ele almak, sunmuş olduğumuz tüm hizmetlerde üst düzey ve kalıcı müşteri memnuniyeti sağlamak temel önceliğimiz olmuştur her zaman. Bu önceliğimizin bir yansıması olarak kurduğumuz ücretsiz Call Center uygulamamız, 0850 250 1938 numaralı telefon hattı ile Türkiye’nin dört bir tarafından müşteri şikayet, dilek ve isteklerini alabiliyoruz. 2011 yılında bu projemiz için titizlikle bir alt yapı çalışması yaptık. Bir yıl süren alt yapı çalışmalarının ardından 2012 Nisan ayında 300 bin TL’lik bir yatırımla Kiğılı Call Center hizmetini hayata geçirdik. Türkiye’de hazır giyim sektöründe ve kendi bünyesinde call center uygulamasını ilk kez uygulamaya soktuk. 



Son olarak, Kiğılı modaya yön verirken ve trendleri belirlerken neleri göz önünde bulunduruyor? 

Kiğılı günümüz modasını, dünya çapındaki erkek giyim çizgilerini ve modernizmi göz önünde bulunduruyor. Yurtdışında önemli moda fuarlarına katılıyoruz bu fuarlar ufkumuzu genişletmek ve dünya trendlerinden haberdar olmamız açısından oldukça önemli. Kendini geliştiren ve dünyanın hızına ayak uyduran Kiğılı, trendleri belirlerken dünya erkek giyim modasından da payını alıyor. Renkler, desenler, modeller ve kumaşlar gibi pek çok detayı göz önünde bulunduruyoruz. Teknolojik gelişmelerden de haberdar olmamız şart, inovatif çalışmalar erkekler içinde oldukça tercih edebiliyor. Biz Kiğılı olarak bir erkeğin şıklığı kadar o üründen de maksimum fayda görmesi için gerekli çalışmalarımızı gerçekleştiriyoruz.



‘Hizmet Sektörü Rekabet Gücü Büyük Ödülü’ Kiğılı’nın


2010 yılında Kiğılı, Alışveriş Merkezi ve Perakendeciler derneği tarafından 'Yılın Perakende Kuruluşu'  ve ' Yılın Teknoloji Uygulaması' ödülünü alan Kiğılı, ayrıca Shopping Fest vitrin tasarım yarışmasında birincilik ödülünün sahibi oldu. 2011’de 17 ülke arasında düzenlenen, “Asya- Pasifik Perakende Kongre ve Fuarı Etkinliği” kapsamında,  'Müşteri Hizmetlerinde Üstün Başarı' ödülüyle, Alışveriş Merkezi ve Yatırımcıları Derneği tarafından 'Alışveriş Merkezlerinde En Tercih Edilen Erkek Giyim Markası' olarak,  yarım asırlık emeğimizi taçlandırdı. Kiğılı 2012 yılında da İtibar Endeksi 2012 raporunda en itibarlı şirketler arasında ilk 10 içerisinde yer alan tek erkek giyim markası oldu. 2014 yılında SEDEFED, TÜSİAD-Sabancı Üniversitesi Rekabet Forumu’nun düzenlediği Rekabet Gücü Ödüllüne layık görülen Kiğılı, mevcut kurumsal yapısı itibari ile ‘Hizmet Sektörü Rekabet Gücü Büyük Ödülü’nün sahibi oldu. Bu yıl 13.'sü düzenlenen törende Kiğılı, yapılan başvurulara yüzde 99’un üzerinde cevaplama başarısı göstererek ‘İnsana Saygı Ödülü’ne layık görüldü.


Kategoriler Şirket Haberleri
Yorumlar