Perakende markaları yatırımda zorlanıyor

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, kiralamalarda karşılaşılan olumsuzluklar nedeniyle markaların yatırım konusunda adım atmakta zorlandıklarını belirterek; yeni kontratların ilk yıl için ciro kirası üzerinden yapılması ve süre sonunda taraflara tazminatsız fesih hakkı istediklerini söyledi.

Abone ol
Abone ol Haberi dinle

Öncel, ayrıca hükümetten de mağaza kiralamalarında KDV’yi ve
stopaj oranını yüzde 8’e indirecek düzenleme talebinde bulundu.



Markaların 2019’a verimlilik temelinde yatırım ve büyüme
hedefi ile başladığını, ancak kiralamalarda karşılaştıkları olumsuzluklar
nedeni ile adım atmakta zorlandıklarını belirten Öncel, “Hızlı büyümenin ve
markalaşmanın bazı yan etkileri oldu ve şimdi bu yan etkilerin giderilme
sürecini yaşıyoruz. Özellikle kiralamalarla ilgili yan etkileri acilen tedavi
etmek durumundayız” dedi ve ekledi:



‘KESİN ÇÖZÜM
BULMASINI İSTİYORUZ’



“Tedavi için devletin teşviki ile mağaza sahiplerinin, AVM
yönetimlerinin ve markaların ortak akılda buluşması gerekiyor. AVM
yönetimlerinden ve mağaza sahiplerinden yeni kontratların ilk yıl için ciro
kirası üzerinden yapılmasını, süre sonunda iki tarafa da tazminatsız fesih
hakkı verilmesini istiyoruz. Devletten ise kiralamalarda artık KDV ve stopaj
oranını yüzde 8’e indirmesini, ayrıca Borçlar Kanunu’nda yapılacak düzenleme
ile tazminatsız erken çıkış tartışmasına kesin çözüm bulunmasını bekliyoruz.”



Öncel, söz konusu taleplerin karşılanması halinde
AVM’lerdeki ve caddelerdeki boş mağazaların hızla dolacağını; böylece 400,000
civarındaki istihdamı yüzde 10 artırarak en az 40,000 kişiyi daha iş sahibi
yapabileceklerini söyledi.



‘YENİ DÖNEMDE ONLİNE
ALIŞVERİŞ BELİRLEYİCİ OLACAK’



Bu yıl ve sonrası için üzerinde duracakları bir diğer öncelikli
konunun ise online alışveriş olduğunu belirten Öncel, “Yeni dönemde online
alışveriş belirleyici olacak. Daha şimdiden birçok markamız en yüksek ciroyu
online mağazasından yapıyor. İnternet üzerinden alışverişin payının çok daha
artacağını bekliyoruz ve bu beklenti doğrultusunda markalarımızın kendilerini
güncellemeleri için çalışmalar yapıyoruz” dedi.



Öncel’in açıklamasında yer alan bilgiye göre, dünyada
perakende alışverişin yüzde 8’i internet üzerinden yapılırken, Türkiye’de bu
oran yüzde 4 düzeyinde bulunuyor.

Kategoriler Ekonomi
Yorumlar