Şirketlerin gözü 15 milyon dolarlık bu pazarda!

İnsanlık tarihinde ilk kez 65 yaşının üzerindeki nüfusun sayısı 5 yaşın altındakilerin nüfusunu geçiyor olacak. Şirketler de pazar hedeflerini bu gelişmelere göre belirlemeye başladı. Ford, kalp krizini anlayıp aracı güvenle durduran koltuk imal etti.

Abone ol
Abone ol Haberi dinle

Dünya nüfusu bir nesil öncesine göre hayal edilemeyecek bir hızda değişiyor. Hem yaşam süresi artıyor, hem de en zengin ülkelerde ve birçok orta sınıf uluslarında insanlar nüfus dengesini sağlamak için çok az çocuk yapıyor. Birleşmiş Milletler’e göre insanlık tarihinde ilk kez 2050 yılında 65 yaşının üzerindeki nüfusun sayısı 5 yaşın altındakilerin nüfusunu geçiyor olacak. Öte yandan yaşlı artık ‘fakir’ anlamına gelmiyor. 50 yaş üzeri tüketici harcamalarının ABD’de toplam harcamanın yüzde 60’ını, İngiltere’de ise yüzde 50’sini oluşturduğu belirtiliyor. 


Bu gelişmelere ayak uyduran şirketlerden biri olan Ford, 15 trilyon dolarlık bir pazar oluşturan 60 yaşının üzerinde olan nesli hedef alarak kalp krizini anlayabilen ve aracı güvenli şekilde durdurabilen bir sürücü koltuğu çıkardı. Bu nesil Euromonitor tahminlerine göre 2020 yılında 15 trilyon dolarlık bir pazar oluşturuyor olacak. Eurostat verilerine göre ise 60 yaş ve üzeri tüketicilerin harcamalarını geçtiğimiz 20 yılda 30 yaş altı tüketicilere göre iki kat daha hızlı arttı. 


İlaç sektörü de demografik değişim için yatırım yapıyor


Otomotivden ilaç sanayine,teknolojiden eğlenceye, şirketler, dünyanın değişen demografik yapısı için, daha sağlıklı ve varlıklı yetişkin tüketiciler için hizmetlerini değiştiriyor. Araştırma firması Battelle’nin verilerine göre ilaç ve bioteknoloji şirketleri yaşlı nüfusun talepleri doğrultusunda Ar- Ge harcamalarını geçtiğimiz yıl yüzde 3.1 artırarak 201 milyar doları küresel yaşam bilimleri sektörüne harcadı. 


Ford: Kalp atışları araç içinde görüntülenecek 


Silversurfer tarafından yapılmış olan bir ankete göre 50 yaş üzeritüketicilerin yüzde 60’ı teknolojinin hala kendi ihtiyaçlarına göre adapte edilmediğini söylüyor. Ford Araştırma Merkezi’nden Pim van der Jagt “Biz megatrendleri takip ediyoruz ve tüketicilerimizin ne istediğini, neye para harcamak istediklerini gözlemliyoruz” diye konuştu. 65 yaş üzerindeki kişilerin yüzde 30’unda kalp düzensizlikleri olduğunu belirten van der Jagt, “Eğer hala araç kullanıyorlarsa kalp atışlarının araç içinde görüntülenmesini gerçekten sevecekler” diye konuştu. Benzer şekilde Toyota da, en yaşlı nüfuslardan birine sahip olan Japonya’da farklı sensör ve tarayıcılar arayıcılığıyla trafik ışıkları ve kavşaklar konusunda uyarı yapabilen sistemler için saha testleri yapmakta.



Kaynak: Dünya

Kategoriler Şirket Haberleri
Yorumlar