Taşköprü sarımsağı şeflerin mutfağında

Metro Toptan/Özerkan,"Kaybolma tehlikesindeki Taşköprü Sarımsağı doğru farklılaşma stratejisiyle bugün Michelin yıldızlı şeflerin mutfaklarında" dedi.

Abone ol
Abone ol Haberi dinle

Metro Toptancı Market Genel Müdürü Kubilay Özerkan, 15. Perakende Günleri’nde yaptığı ‘Bir diş sarımsakla fark yaratmak’ başlıklı sunumunda, ‘Doğru farklılaşma’ konusuna farklı bir bakış açısı getirdi.



Konuşmasında Metro dünyasından da örnekler veren Özerkan, Çin sarımsağı karşısında rekabet edemeyen ve kaybolma tehlikesiyle karşı karşıya kalan Taşköprü sarımsağının, 13 ülkedeki Metro raflarına ve Michelin yıldızlı şeflerin mutfaklarına uzanan hikâyesini paylaştı.



“Tüm peynirler Ezine peyniri olacak ama artık Ezine peyniri olmayacak!”

Promosyonların, mağaza içi uygulamaların, servis hizmetlerinin günbegün daha çok birbirine benzediğini belirten Özerkan, “Müşterilerimize sunduğumuz en büyük değer, ürünlerimiz. Dünya nüfusundaki artış, üretim üzerinde ciddi bir baskı oluşturuyor. 2050’ye kadar dünya nüfusunun 9,1 milyara ulaşması bekleniyor. Dünyadaki gıda üretiminin de bu artan nüfusu karşılaması için %60 oranında artması gerektiği öngörülüyor. Üretim üzerindeki artan baskı ve değişen üretim metotları, toplumsal hassasiyetleri de beraberinde getiriyor.



Tüketicilerin sağlıklı beslenme ile ilgili endişeleri artıyor. Damak paletimiz gitgide daralıyor. Bugün 32 çeşit koyun çeşidimiz varken, yakın bir gelecekte Adana kebap ve hamburgerde kullanılan et aynı olacak. Çünkü bölgelere göre evrimleşerek adapte olmuş hayvan ırklarımız yavaş yavaş yok oluyor. Bir gün bütün peynirler Ezine peyniri olacak, ama Ezine peyniri artık Ezine peyniri olmayacak. Ve tek bir peynir çeşidi herkese yetmek zorunda kalacak. Farklılıklar yok olacak” diye konuştu.



Doğru farklılaşma nedir?' diye sorarken Türkiye’nin topraklarının zenginliğinin ve coğrafi işaretli ürünlerin doğru farklılaşmak için büyük bir fırsat yarattığını gördüklerini belirten Kubilay Özerkan, Taşköprü sarımsağının hikayesini paylaştı. Yerel üreticilere eğitimler vererek GAP sertifikasını almalarını sağladıklarını, gerçek tohum ve doğru üretim metotlarını bir araya getirerek üretimdeki verimliliği artırdıklarını belirten Özerkan, “Artık Taşköprü sarımsağı 13 Metro ülkesinde satılan, Michelin yıldızlı şeflerin mutfaklarında, hak ettiği yerini alan bir ürün haline geldi” diye konuştu. 


Kategoriler Şirket Haberleri
Yorumlar