Türkiye'den dünyaya açıldı

Napoli’de doğan ve Türkiye’den dünyaya açılan Bagozza’nın şimdiki hedefi Güney Amerika. Bu yıl Türkiye’de 15 milyon TL, Rusya’da ise 10 milyon euro ciro hedefleyen şirket, turizm sektörüne de adım atmaya hazırlanıyor.

Abone ol
Abone ol Haberi dinle

İsmini Torino’da bulunan bir dağdan alan ve butik takım elbiseleriyle hem Hollywood yıldızlarının hem de ülke liderlerinin de dikkatini çeken Bagozza, el değiştirerek Türkiye’ye gelmesinin ardından yaşadığı değişim sürecini hızlandırıyor. Şirket, yurtdışında pazar değişikliğine giderek Güney Amerika’ya yönelmeyi hedefliyor. 


Bagozza’nın İtalya’dan Türkiye’ye, Türkiye’den de dünyaya uzanan yolculuğu Öme Grup’un sahibi Ömer Aslan ile başlıyor. Bagozza’nın üretime geçtiği yıllarda Aslan da çalışmak için Adıyaman’dan İstanbul’a geliyor. Aslan, 1978’te klasik erkek giyimi alanında faaliyet gösteren Öme Grup’u kuruyor ve Osmanbey’de hızlı bir büyüme yakalıyor. 2000’li yıllara gelindiğinde Bagozza ise George Clooney ve Nicholas Cage gibi yıldızların kapısını çaldığı bir marka haline geliyor ancak yine de pek tanınmıyor. 


Türkiye’de 10 mağazaya ulaşacak 


Bu süreçte Aslan da yurtdışı pazarlarında kendi tarzını yansıtacağı bir markanın peşine düşüyor. Bu arayış Bagozza ile Öme Grup’un yollarının kesişmesini sağlıyor ve 2006’da Aslan, ekonomik zorluklar yaşayan Bagozza’yı 200 bin euroya satın alarak farklı ülkeler için üretime geçiyor. Ömer Aslan’ın oğlu Mahmut Aslan da Bagozza’daki değişiklikte imzası bulunan isimlerden. Bagozza Yönetim Kurulu Üyesi Mahmut Aslan, “Bagozza, bizim şekillendirebileceğimiz, tarzımıza uygun bir markaydı. Yalnızca İngiltere ve İtalya’da mağazaları vardı. Biz markayı daha fazla insana ulaştırdık. Ve 2006’da 2005’e göre iki kat büyüdük” açıklamasını yapıyor. 


İki ülkede de tasarım ekiplerinin bulunduğunu anlatan Aslan, neredeyse tüm malzemelerin İtalya’dan geldiğini söylüyor. 33 ülkede 100 monobrand mağazası ve bine yakın multibrand satış noktasında hizmet verdiklerini aktaran Aslan, 6 ülkede dağıtım operasyonlarının bulunduğunu ve bu yıl dünya genelindeki mağaza sayılarını 150’ye çıkaracaklarını vurguluyor. Aslan, 700 kişiye istihdam sağladıklarını, Türkiye’deki mağaza sayısını da 2’den 10 çıkaracaklarını açıklıyor. 


Otel için ilk adım 2016’da 


Şişli’de özel konseptli bir showroom açacaklarını anlatan Aslan, 1.5 milyon dolarlık projenin yıl içinde tamamlanacağını belirtti. 


Osmanbey’deki mevcut yerlerini butik otele dönüştüreceklerini açıklayan Aslan, ilk adımı 2016’da atacakları bilgisini veriyor. “Rusya ve Ukrayna’daki olaylar ile Ortadoğu’daki karışıklığın ardından büyüme anlamında mevcut yapımızı koruduk” diyen Aslan, “Suriye’deki üç mağazamızı kapattık. Tunus’ta cirolar düştü. Önümüzdeki yılı iple çekiyoruz. Rusya'nın da toparlanacağına inanıyorum. Sıkıntılar sürerse Güney Amerika pazarına yöneleceğiz. Ayrıca Çin pazarına daha hızlı girmeyi hedefliyoruz” diye konuştu.


Günde bir aylık ciro 


Güney Afrika Devlet Başkanı Jacop Zuma, Zulu Kabilesi Kralı Goodwill Zwelithini, Uganda Başkanı Yoveri Museveni, Rus bürokratlar, Demokratik Kongo Başkanı Adolph Muzito gibi isimlerin müşterileri arasında yer aldığını anlatan Bagozza Yönetim Kurulu Üyesi Mahmut Aslan, Türkiye’de de bürokratların, sanatçıların Bagozza’yı tercih ettiğini vurguluyor. Aslan, “Bizim müşterimiz alışveriş yaptığı zaman komple tüm gardırobunu değiştiriyor. Galleria’daki mağazamızda bazen gün boyu hiç iş olmuyor. Bazen de bir günlük satış, aylık ciromuza denk geliyor” diyor.



Kaynak: Hülya Keskin / Dünya

Kategoriler Şirket Haberleri
Yorumlar