Ve sabırlı avcı amacına ulaştı

Yıldız Holding Godiva’dan sonra Ülker’den daha büyük bir firmayı satın alarak global şirket kimliğini perçinledi.

Abone ol
Abone ol Haberi dinle

Yaklaşık bir yıl önceydi. Ülker Grubu’nu global bir marka haline getiren Godiva’nın Uzakdoğu’daki yükselişini gözlemlemek için Murat Ülker ile birlikte Şanghay’dayız.


Israrla yurtdışında yeni bir marka alıp almayacaklarını sormuş, Murat Ülker’den kaçamak cevaplar almıştık. Hem Uzakdoğu’da hem de Avrupa’da yeni şirket alabileceklerini söylerken, “Her an karşımıza bir fırsat çıkabilir. Çalışmalarımız sürüyor. Birileri kuruyor, birileri bozuyor, birileri de alıyor. Bu dünya kurulduğundan yana böyle” demişti. Şanghay dönüşü küçük bir araştırma yapıp Yıldız Holding’in almayı en çok istediği şirketin satılığa çıkan United Buscits olduğunu yazmıştım. Dün bu çalışmalar son buldu ve Yıldız Holding Murat Ülker’in twitter’dan paylaştığı bilgi ile dünyaya İngiliz bisküvi devi United Biscuits’i aldığını açıkladı.


DÖRT YIL BEKLEDİ


Yıldız Holding’in, United Biscuits’i almak için bir yıldır değil tam dört yıldır sabırla beklediğinin altını çizmem gerekiyor. 2013’teki yazımda da belirttiğim gibi baba nasihatı ‘sabır’ Murat Ülker’in hayatında önemli bir unsur. Gelin nasıl böyle bir yargıya vardığımı bir kez daha paylaşayım.

Murat Ülker’in hobileri arasında yelken ve otomobil sporlarının yanı sıra avcılık da var. Kendisine ‘avcılık’la  iş hayatı arasında ilişkiyi sormuş ve şöyle bir yanıt almıştık: “Avcılığın püf noktası ‘azim, sebat, sabır, kararlılık ve hızlı karar verebilme.’ Hayatın her alanında da bu böyle. Ben hiç ‘keşke’ demedim. Bir şeyi vazgeçilmez şekilde istemiyeceksin. Olmayınca da üzülmeyeceksin.”

Öyle de oldu. Geride kalan süreçte United Biscuits’i almak için birçok dev firma talip oldu. Bunlar arasında İsviçreli Nestle, Amerikalı Kellogg’s ve Çinli Cofco ve Bright Food, Alman Intersnack Knabber-Geback başı çekti ama dün ipi Türkiye’den Yıldız Holding göğüsledi.



GLOBAL PERÇİN


Böylece Yıldız Holding Godiva’dan sonra Ülker’den daha büyük bir firmayı satın alarak global şirket kimliğini perçinledi. Son olarak şunu da belirtmemde fayda var. Ülker Grubu’nun Harvard Üniversitesi Genetik ve Kompleks Hastalıklar Laboratuvarı’na yaptığı 24 milyon dolarlık bağış ‘neden Türkiye’ye değil’ eleştirileri almıştı. Laboratuvarın bu konudaki etkin çalışmaları bir tarafa Yıldız Holding kabul edelim ki artık sadece bir Türk şirketi değil. Dünyanın dört bir yanında üretim yapan, dört bir yanına ürün satan global bir dünya şirketi.



Kaynak: Hürriyet

Kategoriler Ekonomi
Yorumlar