'Webnak' sektöre yeni bir soluk getirecek

Temelleri 2006 yılında atılan Aslanoba Grubu, yeni girişimleri  webnak.com ve tazedirekt.com ile lojistik ve gıda sektörlerine yeni bir soluk getirmeyi hedefliyor. webnak.com ile 5 yıl içinde yüzde 5 pazar payına ulaşmak istediklerini belirten Aslanoba Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Aslanoba, tazedirekt.com ile de taze gıda alışverişinde akla gelen ilk marka olmayı hedeflediklerini söyledi.

Abone ol
Abone ol Haberi dinle

Aslanoba Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Aslanoba, yeni girişimleri webnak.com ve tazedirekt.com’un hedeflerini Borsamatik için değerlendirdi.


Aslanoba Grubu’nu su sektörünün en çok beğenilen ve tercihi edilen markalarından Erikli ile yakaladıkları başarıyı gıda ve lojistik sektörlerinde devam ettirmek amacıyla 2006 yılında kurduklarını belirten Aslanoba Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Aslanoba, grup bünyesinde webnak.com ve tazedirekt.com girişimlerini hayata geçirdiklerini söyledi. 



Webnak’ın KOBİ’ler ile nakliyecileri internet ve mobil ortamda güvenle buluşturan online bir platform ve pazar yeri modeli olduğunu aktaran Aslanoba, “Nakliyeciler cep telefonlarından tek tuşla şirketler ile buluşuyor. Taşıma maliyeti, güvenli takip, hız, verimlilik gibi konular sorun olmaktan çıkıyor. Webnak’ı çok kısa sürede 2 bin 500 kamyoncu ve 600 şirket Webnak’ı kullanmaya başladı. Tazedirekt.com ise insanların taze ve organik gıda ihtiyacını karşılamak amacıyla başladığımız online bir iş modeli. Şehrin gürültüsü ve yoğun yaşam temposunda, beslenmemiz için doğru yerlerden doğru alışverişi yapmaya vakit ayıramıyoruz. Tazedirekt.com ile tüketicilerin organik, doğal ve güvenilir taze gıdalara ulaşma ihtiyacına cevap vermeyi hedefliyoruz” dedi. 


Hayvanlara hareket özgürlüğü


Tazedirekt.com’da satışa sundukları kırmızı et ürünlerinin Boğazköy çiftliklerinden geldiğine değinen Aslanoba şöyle devam etti: 


“Boğazköy Çiftliği’ni Bursa’nın Mustafakemalpaşa ilçesi sınırları içinde, 2012’de kurduk. Burası, Türkiye’nin en modern besi çiftliklerinden biri olma özelliği taşıyor. 1.200 büyükbaş ve 5.000 küçükbaş kapasitesi bulunan, birbirlerine yakın 2 ayrı çiftlikten oluşuyor. Çiftliklerin toplam kapalı arazisi 23.424 m2 ve açık arazisi 156.520 m2. Üstün besi ırkı özelliğindeki hayvanlarımız Boğazköy Çiftliği’nde en sağlıklı koşullarda yetiştiriliyor. Büyük bir kısmını kendi arazilerimizde yetiştirdiğimiz doğal, katkısız ve GDO’suz arpa, yulaf, ve yoncayla besleniyor, tamamen sağlıklı olduklarından emin olmak için hassas sağlık kontrollerine sokuluyorlar. Canlı Hayvan Hareket Özgürlüğü’ne (Hayvan Refahı) çok önem veriyoruz. Her padok’ta 30 adet hayvan kapasitesi ve 120 m2 kapalı + 180 m2 açık alan bulunuyor. Yani hayvan başına yaklaşık 10 m2 alan mevcut. Bu durum yönetmelik değerlerinin de üzerinde ve hemen hemen hiçbir çiftlikte bu şekilde bir hareket özgürlüğü yok.


Organik ürünler yetiştirilecek


Çiftliklerinde düzenli veteriner kontrolü ve hayvan ırkına ve yaşına göre doğru besi programı da düzenlendiği bilgisini veren Hasan Aslanoba, “Dışardan hazır yem kesinlikle almıyoruz, yem formülasyonunu ve üretimini kendimiz yapıyoruz. Dolayısıyla GDO’suz yem hammaddesi kullanımı ve GDO’suz et üretimi yapmış oluyoruz. Ayrıca organik sebzeler yetiştirebilmek için de Bostandere Çiftliği markamızı kurduk. Yaklaşık bin dönüme yakın bir araziyi organik tarım yapmak üzere hazırladık. Sertifikasyonlarımızı tamamladıktan sonra daha kaliteli ve uygun fiyatlı organik tarım ürünlerimizi piyasaya sunacağız” şeklinde konuştu. 


“Lojistik sektörüne yepyeni bir soluk getirdik”


Webnak hakkında da bilgiler veren Aslanoba, “Webnak, KOBİ’ler ile nakliyecileri internet ve mobil ortamda güvenle buluşturan bir platform. İstanbul Avrupa, İstanbul Anadolu, Adana, Bursa ve İzmir başta olmak üzere tüm Türkiye’de 5 bölgede 20 saha görevlisi ve genel müdürlükte bu iş ile yetkili 7 kişi ile toplamda 27 kişilik bir ekiple hizmet veriyoruz” dedi. Webnak ile lojistik sektörüne yepyeni bir soluk getirdiklerini söyleyen Hasan Aslanoba şunları söyledi: “Nakliyecileri tek tuşla şirketler ile buluşturuyoruz. Taşıma maliyeti, güvenli takip, hız, verimlilik gibi konular sorun olmaktan çıkıyor. Şu anda 2 bin 500 kamyoncu ve 600 şirket Webnak’ı kullanıyor. İnternet teknolojileri çok büyük bir dijital devrim başlattı. Webnak örneğinde olduğu gibi, internet ortamı, arz ve talebi en verimli şekilde buluşturuyor; bu da aracılık hizmetlerinin maliyetini çok azaltıyor. Webnak’ı hizmete sunmadan önce sektörde saptamış olduğumuz ihtiyaçlara bugün cevap verebiliyor olmaktan dolayı oldukça mutluyuz” 



Üyelik ücretsiz


Webnak üyeliğinin ve kullanımının ücretsiz olduğunu ve gelecekte sadece yük veren şirketlerden sağladıkları ekonomik faydanın çok altında bir hizmet ücreti almayı planladıklarını dile getiren Aslanoba Başkanı, Webnak ile Türkiye’nin herhangi bir noktasından dönüş yapacak olan nakliyeciler, şirketlerin açtığı ihaleleri görerek, en uygun fiyatı sunabiliyor. Nakliyeciler sürekli hareket halindedir. Webnak’ın mobil uygulaması sayesinde bilgisayar başında olmasalar dahi cep telefonlarından teklif verebiliyorlar. Mobil uygulamamızın kolay kullanımı sayesinde akıllı telefonlar nakliyecilerin ofisi oldu diyebiliriz. Böylece nakliyecilerin fazla masraf, kilometre, garajda bekleme, ekstra ödeme ve dönüş yükü bulamama gibi sorunlarına son veriyoruz” ifadelerini kullandı. 



Online takip yapılabiliyor


Webnak ile KOBİ’lere en büyük sorunlarından biri olan lojistik konusunda hizmet ile maliyet, zaman ve iş yükünden tasarruf etmelerine yardımcı olduklarını aktaran Aslanoba, “Webnak ile KOBİ’ler, yüklerine en uygun aracı en kısa zamanda ve makul fiyat altında buluyor. Hatta dilerlerse daha fiyatta anlaşmadan önce telefonla görüşüp pazarlık bile yapabiliyorlar. Kurduğumuz bu yapı sayesinde tamamen şeffaf bir pazaryeri oluşturmuş olduk. Teklifi veren nakliyecilerle ilgili puan, yorum, Webnak üzerinden yapılan toplam iş gibi bilgilerle yük veren firmalar içi rahat bir şekilde nakliyecisini seçebiliyor. Webnak altyapısı sayesinde ise taşıma işlemini yapan araç nakliye başlangıcından teslimata kadar GPS üzerinden online takip edilebiliyor. Yani yükün teslimat yerine, zamanında ve güvenle vardığı adım adım izlenebilir, bu çok büyük bir yenilik” dedi. Türkiye’de ilk defa online nakliye sigortasını hayata geçirdiklerine de dikkat çeken Aslanoba, dileyen tüm gönderici firmalara bu imkanı sunduklarını belirtti. Aslanoba, yük verenler için de mobil uygulamalarının çok yakında devreye gireceğini ve yük verenlerin artık telefonlarından gelen teklifleri değerlendirip taşımalarını takip edebileceklerini sözlerine ekledi. 


5 yıl içinde yüzde 5 Pazar payına ulaşmayı hedefliyoruz


Yeni girişimleriyle ilgili ileriye dönük hedeflerinden de bahseden Hasan Aslanoba, webnak.com’un 5 yıl içinde yüzde 5 pazar payına ulaşarak, her başarılı taşımadan ortalama 30 TL hizmet bedeli ile yılda 90 milyon TL hizmet gelirine sahip olmasını hedefliyoruz. tazedirekt.com ile ise taze gıda alışverişinde akla gelen ilk marka olmak öncelikli hedefimiz. Bunun için, teknoloji, operasyon ve ürün çeşitliliği konusunda özenle çalışıyoruz. Zaman içinde farklı şehirlere de hizmet verebilmeyi istiyoruz” dedi. 


Ürün çeşitliğili konusunda hassasiyetlerinden vazgeçmeyi düşünmediklerini dile getiren Aslanoba, “Bulunabilirliği zor olan gurme ve yerel ürünleri her zaman yer vermeyi hedefliyoruz. Aynı zamanda market raflarında satışı bulunmayan yerel üreticileri de desteklemek arzusundayız. Ürün çeşitliliğimizi  ve gamımızı 5000’e çıkarmak istiyoruz. Hatta, özel diyetlerle beslenmek zorunda olan kişilere de geniş ürün seçenekleri sunarak, hayatlarını kolaylaştırmak planlarımızdan biri. Mesela glutensiz, diabet vb rahatsızlıklar için özel içerikli yiyeceklerle beslenmesi gereken kişilerin ihtiyaçlarına cevap olmak bizim için çok önemli. Kısacası, mutlu alışveriş deneyimini her adımda müşterilerimize hissettirebilmek daima ön planda” diyerek sözlerine son verdi. 


Kategoriler Şirket Haberleri
Yorumlar