Yıldız Holding'ten 1 milyar dolarlık yenilik

İngiliz United Biscuits’i alarak dünyanın 3’üncü büyük bisküvi üreticisi olan Yıldız Holding, 2015’te 250’ye yakın yeni ürünle 1 milyar dolar elde etti. Yıldız Holding Başkan Yardımcısı Ali Ülker, hedefin ikincilik olduğunu söyledi.

Abone ol
Abone ol Haberi dinle

GEÇEN yıl ana kategorisi atıştırmalıkta global pazarlar dahil piyasaya 250’ye yakın yeni ürün sunan Yıldız Holding bunlardan 1 milyar dolar gelir elde etti. 2014’ün son çeyreğinde İngiliz United Biscuits’i alarak dünyanın 3. büyük bisküvi üreticisi haline gelen Ülker’in çatı şirketi Yıldız Holding, bu yıl gözünü dünya ikinciliğine dikti. Yıldız Holding Başkan Yardımcısı Ali Ülker, ikincilik hedefi için inovasyon ve organik büyümenin yanı sıra yeni bir satın almanın da olabileceğinin işaretini verdi. Ali Ülker, “Bisküvide dünya ikincisi ile aramızda ciro olarak 100-200 milyon dolar gibi çok az bir fark var. Bu farkı en kısa sürede kapatıp ikinciliğe yükselmek istiyoruz” dedi.


ŞİRKET ALABİLİRİZ



Dünyada bisküvi, çikolota ve şekerleme alanında konsolidasyonun halen devam ettiğini kaydeden Ali Ülker, “2’incilik hedefini bu yıl da yakalayabiliriz. Bu kapsamda bazı satın almalar da olabilir, yeni ürün ve iş süreçlerimizdeki iyileştirmelerle fark da yaratbiliriz. Son yıllarda iyice hız verdiğimiz inovasyon faaliyetlerimizin meyvlerini toplamaya başladık. Örneğin geçen yıl piyasaya sunduğumuz 25’ye yakın yeni ürünün satışlarından 1 milyar lira gelir elde ettik” diye konuştu. 


1 MİLYARLIK 3 MARKA



Ali Ülker henüz geçen yılın henüz konsolide cirosu açıklanmasa da  bu yılın hedeflerine ilişkin şunları söyledi: “Bu yıl 30 milyar TL ciro gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Bu Murat Bey’in (Ülker) bize bu yıl için hediyelerinden biri oldu. United Biscuits’in alınması ile dünyanın 3. bisküvi ve 10. büyük çikolata üreticisi olduk. Çikolatada ilk 10’a girdik. Burada da konumumuzu güçlendireceğiz. Bugün Yıldız Holding’in 3 tane 1 milyar doların üzerinde markası var; Ülker, McVities ve Godiva.”


ŞİRKET SATMAK KOLAY DEĞİL



SON dönemde dünya çapında marka ve şirketleri satın almasıyla dikkatleri üzerine çeken Yıldız Holding’in bu yıl için birkaç şirketi satabileceğini daha önceki açıklamalarında dile getiren Ali Ülker bu konudaki gelişmelere ilişkin şunları söyledi: “Ürün satmak kolay ama şirket satmak kolay değil. Ak Gıda’nın halka arzını gerçekleştirmeyi planlıyoruz. O da bir satış yolu. Bunun dışında şu anda somutlaşmış herhangi bir karar yok.”


PLAY TOGETHER İNNOVATE BETTER



YILLARDIR süren inovasyon faaliyetlerinin olumlu sonuçlarını her geçen gün daha fazla gördüklerini söyleyen Ali Ülker, “Türkiye’de birçok ilki gerçekleştirmiş bir grup olarak geçmişten bu yana inovasyonu bir yaşam biçimi olarak kabul etmeye çalışıyoruz. Son 4 yıldır da çalışanlarımızın özgür ve özgün çalışmalarını paylaşma imkanı bulmaları için Grup içinde ‘İnovasyon Günü’ düzenliyoruz. ‘Play together, inovate better (Birlikte oynayalım, daha iyi inove edelim) ’ mototsuyla düzenlediğimiz bu yıki İnovasyonu Günü’ne United Biscuits, Godiva ve Demet’s gibi global markalarımızın çalışanlarının da yer aldığı 600 kişilik bir grup katılıyor. Önümüzdeki yıllarda bunu yurtdışında yapmayı planlıyoruz. Bu yılki etkinliğimizde 14 kategoride 140 ürün prototipi sergilenecek. Bunlar tamamen çalışanlarımızın özgürce geliştirdiği ürün ve süreç iyileştirmelerinden oluşuyor” diye konuştu. 


‘HANIM VE BEY’İ KALDIRIYORUZ



YILDIZ Holding’in son dönem satın almalarıyla birlikte bugün artık 4 kıtada 4 milyar tüketiciye ulaşan global bir şirkete dönüştüğünü söyleyen Ali Ülker, “Farklı kültürlerde, farklı damak tadlarına hitap eden ürünler geliştirmek zorundayız. Aynı zamanda farklı şirket kültürlerini, yönetim alışkanlıklarını da iyi iyi yönetmeliyiz. Şu anda 73 farklı pasaport altında olan çalışanlarımız var. Geçtiğimiz günlerde Murat Bey (Ülker) uluslararası üyelerin de olduğu bir yönetim kurulu toplantımız öncesinde artık hanım-bey hitaplarının kaldırılması çağrısında bulundu. Bu Türk kültürüyle büyümüş insanlar için oldukça zor. Ama bu konuda yol almaya çalışıyoruz” şeklinde konuştu. 


BORCUMUZ DA GELİRİMİZ DE DÖVİZLE



YILDIZ Holding çalışanlarına yönelik düzenlenen İnovasyon Günü’nde Ali Ülker’in yanı sıra ünlü futurist Yeşim Kunter ve pazarlama Gurusu Peter Fisk de birer konuşma yaptı. İnovasyon Günü öncesi basın mensupları ile biraraya gelen Ali Ülker, kurdaki artışa ilişkin bir soruya, “Bizim bu yıl için hedeglediğimiz 30 milayr TL’nin 12 milyar TL’sinin yurtdışı gelirlerimizden sağlanacağını hedefliyoruz. United Biscuits için yurtdışından finansman sağladık. Ama gelirlerimiz de yurtdışından olduğu için kurdaki hareketlilik bu anlamda bizi etkilemiyor” şeklinde cevap verdi.


150 MİLYON TL İYİLEŞTİRMEDEN



YILDIZ Holding’in aynı zamanda Global İnovasyon ve Ar-Ge Grubu Başkanı olan Ali Ülker, inovasyonun sadece yeni ürün anlamına gelmediğini belirterek şu bilgileri verdi: “Türkiye dahil 15 ülkedeki 77 fabrikamız, 48 bin çalışanımız var. Dünya genelinde 24 Ar-Ge merkezimiz ve her kategori için özel ürün geliştiren Ar-Ge gruplarımız var. 4 kıtadaki üretim tesislerimizde 300’ün üzerinde markamız üretiliyor. Çalışanlarımızın 15 bini yurtdışında. Dünya çapında 300 Ar-Ge mühendisimiz ve uzmanımız her yıl yüzlerce ürün geliştiriyor. Geçtiğimiz yıl süreçlerin iyileştirilmesi ve geliştirilmesine yönelik çalışmalarımızın holdinge katkısı 150 milyon lira   civarında oldu.” (Hürriyet/Hülya Güler)

Kategoriler Şirket Haberleri
Yorumlar