ABD rafinerileri tam kapasiteye geçti

ABD rafinerileri, Körfez’deki arz açığı nedeniyle üretimi maksimuma çıkardı.

Abone ol
ABD rafinerileri tam kapasiteye geçti
Abone ol Haberi dinle

ABD’li petrol rafinerileri, İran savaşı nedeniyle Körfez bölgesinde yaşanan enerji arzı sorunlarının ardından benzin, dizel ve jet yakıtı üretimini artırdı. Artan talep ve küresel arz açığı nedeniyle birçok rafinerinin 2026 boyunca fiili maksimum kapasiteyle çalışması bekleniyor.

Analistlere göre Avrupa ve diğer bölgelerde yedek arzın azalması, Orta Doğu’daki enerji altyapısında oluşan hasarın kısa vadede giderilemeyeceği beklentisiyle birlikte rafineri marjlarını yükseltti.

Energy Aspects Rafineri Bölümü Başkanı Randy Hurburun, ürün arzında oluşan açığın gelecek yılın ortası ya da sonuna kadar kapanmasının zor olduğunu söyledi.

ABD Enerji Bilgi İdaresi verilerine göre ülkedeki rafineri kullanım oranı üst üste üçüncü haftada da artarak yüzde 92 seviyesine yaklaştı. Benzin üretimi son dokuz ayın en yüksek seviyesine çıkarken, jet yakıtı üretimi de 2024 yazından bu yana en güçlü seviyelerini gördü.

Özellikle Orta Doğu ve Asya tedarikine bağımlı olan Avrupa’da jet yakıtı stoklarının kritik seviyelere gerilediği belirtilirken, ABD’nin jet yakıtı ihracatı geçen hafta günlük 455 bin varille rekor kırdı.

ABD’li enerji şirketi Valero Energy, bazı tesislerinde jet yakıtı üretimine yönelirken, Marathon Petroleum CEO’su Maryann Mannen, Orta Doğu’daki çatışmalar nedeniyle küresel rafine ürün kapasitesinin yaklaşık yüzde 6’sına denk gelen günlük 6 milyon varillik üretimin durduğunu ifade etti.

Kategoriler Dünya Piyasaları
Yorumlar