Alışveriş merkezleri açılışlarını erkene aldı

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın 11 Mayıs’tan itibaren açılabileceklerine yönelik yaptığı açıklamanın ardından AVM yönetimleri de harekete geçti. Daha önce 1 Haziran olarak belirlenen açılış takvimleri erkene alınıyor.

Abone ol
Abone ol Haberi dinle

İSTANBUL - COVID-19 salgınındaki olumlu gelişmelere paralel sektörlerdeki normalleşmeye yönelik takvimler de netleşmeye başladı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın AVM’lerin 11 Mayıs’tan itibaren kapılarını açabileceğine ilişkin açıklamaların ardından ilk hareketlenen sektörlerin başında alışveriş merkezleri ve perakende geldi.

Türkiye’de alışveriş merkezlerinin, salgın ile birlikte tam anlamı ile kapandığı söylenemez aslında. Hemen hemen tamamı, marketler ve eczaneleri ile hizmet vermeye devam etti. Kiracı olarak bulunan markaların kepenk indirmeleri ile AVM’lere girenlerin sayısı birkaç yüzlü rakamlarla sınırlı kaldı.

Pek çok AVM yönetimi, daha geniş çaplı bir yapıda hizmet vermelerine ilişkin tarih olarak da 1 Haziran'ı adres göstermişti. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın açıklamalarını işaret fişeği olarak algılayan AVM’lerin bir bölümünde ve perakende markalarında büyük çaplı hizmet sunma tarihi daha erkene alındı.

Alışveriş Yatırımcıları Derneği Başkanı Hüseyin Altaş, Türkiye genelindeki 436 AVM’nin açılış tarihlerini hızlandırdığını söyleyerek, “Gerekli sağlık koşullarını, klima tertibatlarını sağlayan AVM’ler 11 Mayıs’tan itibaren açılacak. 1 Haziran’da tüm AVM’ler açılmış olacak” dedi. Altaş, işletmelere giren herkesin maske takacağını ve sosyal mesafe alanının 15 metrekare olacağını söyledi. AVM’leri yeniden açan ülkelerde cirolarda çok anormal kayıpların olmadığının görüldüğünü söyleyen Altaş, "İnsanlar AVM’lerde oyalanmadan nokta atışı ile alışverişini yapıp çıkıyor. Türkiye’de de benzer bir durum bekliyoruz” dedi.

Peki markalar cephesinde durum ne? Geçtiğimiz günlerde Koçtaş, Bauhaus, Vakko, Gratis gibi birçok marka mağazalarını açma kararı almıştı. AVM’lerde ilk etapta evdeki yaşama dönük hizmet sunan markalar devreye girecek. Giyim alanında DeFacto, Koton, LC Waikiki'nin 11 Mayıs’ta açılışlarını yapması bekleniyor. Ancak pek çok giyim markasının, yeni sezona ilişkin ürün hazırlıkları içinde olduğundan açılışlarını 12 Haziran ve sonrasında yapacağı kaydediliyor.

Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sinan Öncel, salgının etkilerini minimize etmek için sosyal mesafe, dezenfektan, metrekare başına sınırlı kişi ve UV ışınları ile denenen kıyafetlerin virüsten arındırılmasına kadar birçok önlem aldıklarını söyledi.

Kategoriler Ekonomi
Yorumlar