Tofaş, üretimde 2 vardiyaya dönüyor

Türkiye'nin hem binek otomobil hem de hafif ticari araç üreten tek otomotiv şirketi olan Tofaş 28 Nisan'dan itibaren üretimde 2 vardiyaya dönüyor. İHA'nın haberine göre, Türkiye'nin 4.büyük sanayi kuruluşu olan Tofaş Otomobil Fabrikası gerek iç pazardaki daralma, gerekse ihracat planlarındaki değişiklikten dolayı vardiya sayısını 3'ten 2’ye düşürüyor. Yıllık 450 bin otomobil üretim kapasitesi bulunan fabrika daha önce 9 bin olan...

İHA'nın haberine göre, Türkiye'nin 4.büyük sanayi kuruluşu olan Tofaş Otomobil Fabrikası gerek iç pazardaki daralma, gerekse ihracat planlarındaki değişiklikten dolayı vardiya sayısını 3'ten 2’ye düşürüyor. Yıllık 450 bin otomobil üretim kapasitesi bulunan fabrika  daha önce 9 bin olan çalışan sayısını 7 bin olarak güncelledi. 


Tofaş Otomobil Fabrikası'nın 2019 yılında emeklilik, askerlik  veya başka sebeplerle ayrılanların yerine işçi alımının yapılmadığı  öğrenildi. 


Çeşitli sebeplerle ayrılan tüm çalışanlara ise hakları ödenirken,  üretim rakamında düşüş olmayacak şekilde üretim proseslerinin  planlandığı belirtildi. 


TOFAŞ'tan alınan bilgiye göre, Nisan ayı sonundan itibaren çalışma  sisteminin 2 vardiya düzenine göre yeniden organize edildiği ifade  edilerek, "Şirketimiz gerek iç pazar dinamikleri, gerekse de ihracat  planlarımızın bir gereği olarak üretim süreçlerinde yeni bir döneme  girmektedir. Üretimimizi hızlandırmak ve operasyonel süreçlerimizi  daha verimli yönetebilmek hedefiyle Nisan ayı sonundan itibaren  çalışma sistemimizi 2 vardiya düzeninde yeniden organize etme kararı  almış bulunmaktayız. Tüm aşamaları titizlikle yürütülen bu süreç  sonunda da her zaman olduğu gibi ülke ekonomisine ve dış ticaret  dengesine olan katkımızı artırma hedefiyle var gücümüzle çalışmayı  sürdüreceğiz" denildi. 


Öte yandan TOFAŞ Ceo'su Cengiz Eroldu da yaptığı açıklamada, iç  piyasada 2017'de 900 bin olan otomotiv satışının, 2018'de 600 bin  olarak kayda geçtiğini, 2019 yılında 360-420 bin bandında beklendiğini  kaydederek, "Türkiye'de 1995 yılından beri yeni otomotiv yatırımı  yapılmadı. Çözüm, iç pazarın büyütülüp niteliğinin arttırılmasından  geçiyor. Daha nitelikli bir iç pazara sahip olmamız gerekir. Zenginleşmemiz gerekir ki, daha iyi ürün istesin müşteri. İlk 3 ayı  15-20 yıl sonra pazar lider kapadık. Niye kapadık? Çünkü 65 bin liraya  araba satıyoruz. Biz de tanzim yapıyoruz. Araba yok. Onun bir üstü 100  bin artı. 10 bin dolar milli gelir var. Müşterinin büyük kısmı daha  ulaşılabilir araç istiyor. Dolayısıyla iç pazarı zenginleştirmemiz  gerekir ki ihracatta da nitelik artışı sağlayalım. Türkiye'de cazip  teşvik var deniyor. O zaman neden 1995'ten beri gelen firma yok. İş  pazarın büyütülmesidir. Pazar bir milyon yerine, 2 milyon olsaydı  gelirlerdi. Herkes pazarın peşinde. Pazar ne kadar büyükse herkes  oraya gitmek istiyor. Pazarı büyütmezsek olmaz.” demişti. 

BofA gözünü o hisseye dikti, aldıkça alıyor BofA bugün açık ara o hisseyi topladı Yabancı yatırımcı 10 gündür o hisseyi satıyor Nisan ayında bedelsiz kararı alan şirketler BIST 100’de sektörüne göre iskontolu hisseler Bir şirket rekor bedelsiz kararı aldı