Avrupa'ya ihracatı artırmak için yapılabilecekler

Avrupa’ya ihracat yapmak; ülkemizdeki üreticilerin hemen hepsinin başlıca işletme hedeflerinden birisi. Tabii bunu gerçekleştirebilmek için sadece ürünlere sahip olmak yeterli değil.

Abone ol
Abone ol Haberi dinle

Avrupa’ya ihracat yapmak; ülkemizdeki üreticilerin hemen hepsinin başlıca işletme hedeflerinden birisi. Tabii bunu gerçekleştirebilmek için sadece ürünlere sahip olmak yeterli değil. İhracat yapmak ve mevcut ihracat potansiyelini arttırmak için neler yapabileceğimizi; Veri analisti ve iletişim tasarımı uzmanı Ömer Yoluktan dinliyoruz.

İhracata Hazır Mısınız?

Avrupa, bizim de kısmen parçası olduğumuz ve ihracat hacmimizin büyük kısmını gerçekleştirdiğimiz bir coğrafya. Avrupa Birliği üyesi ülkelerle aramızda gümrük birliği ve standart birliği antlaşmaları kapsamında son derece kolay ticaret yapabiliyoruz ki, bu operasyonel yükü de ciddi şekilde azaltıyor. 

Tüm bunların yanında Avrupa ülkeleri, bizim ürünlerimizi satın almak konusunda son derce istekli. Zira Türk üretimi ürünler, Uzak Doğulu rakipleri ile hemem hemen aynı fiyat standardından yer almakla birlikte, kalite bakımından çok daha üst seviyede yer alıyor.

Ancak küçük bir sorun var ki; Türk üreticilerin büyük kısmı, ihracat fikrine dahi henüz tam anlamıyla hazır sayılmaz. Geçmiş deneyimler üreticileri bu yönde çaba sarf etmekten haklı olarak alıkoyuyor. Zira geleneksel yöntemleri kullanarak Anadolu tarım üreticisi veya orta ölçekli sanayi üreticisinin Avrupa’ya ihracat yapması oldukça zor. Genellikle bu üreticiler yurt içinde satış yapıyor veya aracılara ihraç edilmek üzere düşük fiyatlarla ürün satıyor. Bu da aslında üreticinin kazancının ok daha düşük olmasına yol açıyor. 

Dijital Pazarlama Fırsatını Kaçırmayın

Ne üretiyor olursanız olun, eğer ürünlerinizin ihracat kısıtlaması yok ise Avrupa’ya ihracat yapabilirsiniz. Bunun için ne dev bir şirket olmanız, ne de büyük ihracat ve pazarlama ekiplerine sahip olmanız gerekmiyor. Dijital medya araçları size Avrupa’nın herhangi bir ülkesindeki son kullanıcıya dahi ürün satabilme fırsatını sunuyor.

Neleri Nasıl Satabilirsiniz?

  • E-ticaret siteleri ile hemen aynı görsele sahip bir web sitesine sahip olarak, ürünlerinizi, sınır ötesine satabilirsiniz.
  • E-ihracat siteleri üzerinden çok büyük miktarlarda satış yapabileceğiniz gibi, tek bir son kullanıcının bir ürün talebini dahi karşılayabilirsiniz.
  • E-ihracat siteleri son derece kolay kurulur ve günler içerisinde yayına girebilir.
  • Mikro e-ihracat yapabilmek için çok büyük bürokratik engeller yoktur.
  • Mikro e-ihracat vergi indirimi ve teşviklere tabidir.
  • Kargo firmaları uluslar arası gönderileri şirketinizden teslim alabiliri.
  • Yasaklanmış ürünler hariç her ürünü Avrupa’ya gönderebilirsiniz.


Zaten İhracat Yapıyor Musunuz?

Mevcut şartlarda ihracat yapan üreticiler ise sahip oldukları operasyonel kabiliyeti dijital pazarlamanın gücü ile birleştirdiklerinde marjinal bir pazara erişebilirler. Özellikle mevcut bir marka bilinirliğiniz var ise bunu geliştirerek, hedef pazarda rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz.

Türkiye’den Avurpaya ihracat yapıyor olsanız da değerlendirebilirsiniz. Avrupalılar Türkiye’nin coğrafi yakınlığı nedeniyle bizden ürün alma fikrine daha yakındır. Pekiyi bu araçlar nelerdir be nasıl etkin şekilde kullanabiliriz?

Dijital Pazarlama İle Avrupaya İhracatınızı Artırın

  • Dijital pazarlama araçları, ekonomik, anlık sonuç alınan ve her noktaya erişebilen araçlardır. Bu nedenle dilediğiniz sıklıkta kullanabilir, bütçeniz nispetinde ihracat hacminizi arttırabilirsiniz.
  • Dijital pazarlama araçları, iyi kullanılmaları durumunda, milyonlarca kişiye erişebileceğiniz araçlardır. Hedef kitlenizi çok hassas biçimde planlayabilir, nokta atışı satış geliştirme operasyonları gerçekleştirebiliriniz.
  • Dijital pazarlama araçları, verimliliği çok yüksek araçlardır. Optimize edildiklerinden fayda-maliye ölçeğinde en verimli araç olarak tanımlanır.
  • Dijital pazarlama araçları, uzun vadede dijital aya izinizi kuvvetlendirir ve yeni dünya düzeninin ana bileşeni olan teknoloji ortamında markanızın güçlenmesini sağlar. Ki, bu zaten kaçınılmaz rotanızdır.


Hangi Dijital Medya Araçları ile Avrupa’ya İhracatı Artıracak Pazarlama Çalışmaları Yapılabilir?

  • Web sitenizden ilgili ülkenin dilinde yayın yaparak, marka bilinci oluşturabilir, kurumsal alıcıların ve tüketicilerin ürünlerinizi tanıyacağı kataloglar yayınlayabilirsiniz.
  • Web sitenizin ilgili ülkenin dilinde yapılan Google aramalarında ön sıralarda çıkmasını sağlayacak SEO hizmetini alarak, sınırsız potansiyel müşteriye erişebilirsiniz. 
  • SEO Hizmetinizi farklı dillere yayarak dilerseniz tüm dillerde yayın yapabilir ve tüm Avrupa ülkelerine doğrudan pazarlama yapabilirsiniz. 
  • Uygun şekilde yapılan SEO çalışmaları ile sitelerinizin uzun vadede birer marka olmasını sağlayabilir, belki de gelecekte bir dünya markası haline gelebilirsiniz.
  • E-ihracat platformlarınız için SEO uygulayarak, son kullanıcıya mikro ihracat yapabilirsiniz.
  • Sosyal Medya platformların ürünlerinizi tanıtabilir, hedef kitleniz ile doğrudan iletişim kurabilirsiniz.
  • Pazarlamanın en önemli bileşenlerinden olan müşteri ilişkileri bu ortamlardan son derece etkin biçimde yapılabilmektedir.
  • Ürünlerinizin videolarını Youtube gibi platformlarda tanıtabilir, tüketicilerin ve kurumsal alıcıların dikkatini çekebilirsiniz. 
  • Hedef örneklemin yer aldığı ülkenin basın yayın kuruluşlarının sitelerinde basın bültenleri yayınlayabilir, bu sayede prestij elde ederken SEO çalışmalarınıza da fayda sağlarsınız.

Kısacası; dijital pazarlama ile Avrupa’ya ihracatı artırmak için elinizde onlarca enstrüman geçer. Bu enstrümanları uzmanlar tarafından yönetilir hale getirirseniz, yani uzman bir ekiple Avrupa’ya ihracat pazarlaması yaparsanız, mevcut satışlarınızı misli ile arttırabilir ve hatta hiç ihracat yapmıyor iken, ihracat yapan bir üretici konumuna kolayca yerleşebilirsiniz.

Kategoriler Ekonomi
Yorumlar