BluTV'ye ABD'li ortak geldi

Türkiye'nin ilk streaming şirketlerinden biri olan BluTV'nin ABD'li medya şirketi Discovery ile ortaklık kurma kararı aldı. Yapılan resmi açıklamaya göre Discovery BluTV'nin yüzde 35 hissedarı oldu. Stratejik ortaklık, BluTV platformunda Discovery içeriklerinin yayınlanmasını da kapsıyor

Abone ol
Abone ol

Türkiye online video platformları pazarına yeni bir oyuncu geliyor.

Yapılan resmi açıklamaya göre Discovery, BluTV'nin yüzde 35 ortağı oldu. Stratejik ortaklık, BluTV platformunda Discovery içeriklerinin yayınlanmasını da kapsıyor. Açıklamada anlaşmanın gerçekleşmesinin düzenleyici kurumların iznine tabi olduğu belirtildi.

Açıklamada, bu stratejik ortaklıkla Türk izleyicilerin, Discovery’nin global ve yerel markalarından tüm içerikleri ve Eurosport’un premium spor yayınlarını BluTV’de izleyebilecekleri belirtildi.

Açıklamada ortaklığın BluTV’ye daha fazla yatırım yapma olanağı sağlayacağı ifade edildi. Discovery, ayrıca BluTV’nin popüler Türkçe içeriklerini uluslararası dijital yayın platformu discovery+ için Türkiye dışında kullanabilecek.

Türkiye'de pazar payı yüzde 43

Justwatch verilerine göre 2020'nin 3. çeyreği itibariyle Türkiye streaming pazarında BluTV'nin pazar payı yüzde 43 seviyesinde. BluTV'yi yüzde 24 ile Netflix ve yüzde 16 ile Amazon Prime takip ediyor.

Son dönemlerde pandeminin de katkısı ile hızlı bir yükseliş içerisinde olan streaming platformları büyümeye devam ediyor. Netflix birçok ülkede liderliği ele geçirirken Netflix’e ek olarak Apple TV+, Disney+, HBO Max, Amazon Prime ve Peacock da geçtiğimiz sene bu mecrada aktif olmaya başlayan platformlar arasında yer aldı.

Benzer eğilim Türkiye'de görüldü ve Türkiye streaming pazarına yeni oyuncular giriş yaptı. Exxen yeni giren platformlar arasında yer alırken Gain Medya da pazara yeni giren oyunculardan oldu.

Kaynak: BloombergHT

Yorumlar