Erdoğan ve Trump telefonda görüştü
Erdoğan ve Trump görüşmesinde ateşkes süreci ve bölgesel gelişmeler ele alındı.
Abone ol
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile ABD Başkanı Donald Trump arasında gerçekleştirilen telefon görüşmesinde Türkiye-ABD ilişkileri ile bölgesel gelişmeler ele alındı.
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre görüşmede, iki ülke arasındaki ilişkilerin yanı sıra Orta Doğu’daki gelişmeler ve ateşkes süreci değerlendirildi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, çatışma sürecinde ateşkesin uzatılması kararını olumlu karşıladıklarını belirterek, anlaşmazlıkların diyalog yoluyla çözülebileceğine inandığını ifade etti. Erdoğan, yapıcı diplomatik girişimlere verilen desteğin süreceğini söyledi.
Görüşmede Suriye’de istikrarın sağlanmasının bölge açısından kritik önem taşıdığı vurgulandı. Erdoğan, Türkiye’nin Suriye’ye yönelik desteğinin devam edeceğini dile getirdi.
Lübnan’daki gelişmelere de değinen Erdoğan, bölgede yeni bir istikrarsızlık oluşmasının önlenmesi gerektiğini kaydetti.
Cumhurbaşkanı Erdoğan ayrıca, hazırlıkları süren NATO Ankara Zirvesi hakkında bilgi vererek, zirvenin başarılı geçmesi için çalışmaların sürdüğünü ifade etti.
Görüşmede Erdoğan, ABD’nin San Diego kentindeki bir camiye düzenlenen saldırı nedeniyle Trump’a taziyelerini iletti. Türkiye’nin tüm nefret suçlarına karşı olduğunu vurgulayan Erdoğan, dini hedef alan saldırıların kabul edilemez olduğunu belirtti.