Kredi koruma ürünü tüketiciye daha çok anlatılmalı

BNP Paribas Cardif, sigortaya duyulan ihtiyacı değerlendirmek ve insanların sigortaya yönelik beklentilerini analiz etmek için Türkiye’nin de dahil olduğu 26 ülkede 26 bin kişiyi kapsayan bir anket düzenledi. Türkiye’den ankete katılanların yüzde 77’si sigorta ürünlerini bilirken sadece yüzde 18’i kredi sigortası kullandığını belirtti.

Abone ol
Abone ol Haberi dinle

Kredi koruma sigortalarında dünya lideri olan BNP Paribas Cardif, “Sigorta ile Koruma ve Planlama” odağında, dünya nüfusunun yüzde 60’ını oluşturan üç kıtada dev bir anket gerçekleştirdi. 26 ülkeden 26 bin kişinin katıldığı anketin sonuçlarına göre, toplumlar ağırlıklı olarak ekonomik ve sosyal konularda geleceğe dair endişe taşıyor. Türkiye’den ankete katılanların ise sigorta eğilimlerinin daha ziyade günlük risklere yönelik olduğu görülüyor. Katılımcıların yüzde 80’i projelerini finanse etmek amacıyla kredi kullandığını ve yüzde 46’sı geri ödeme konusunda zorlandığını belirtmesine rağmen, katılımcıların yalnızca yüzde 18’i kredi sigortası yaptırdığını belirtiyor. Bu da kredi sigortasının tüketiciye sağladığı faydalar için daha fazla iletişim yapılması gerektiğine işaret ediyor.

 BNP Paribas Cardif anket sonuçları doğrultusunda Türkiye’den ankete katılanlar ile ilgili ön plana çıkan başlıklar şöyle: 

· Türkiye’den ankete katılanlar, (Portekizliler, İspanyollar ve Ruslar’a benzer şekilde) Avrupa’dan katılanlara kıyasla hayattaki beklenmedik olaylara karşı (kaza, hastalık, doğal afet gibi) kendilerini daha savunmasız ve daha az güvende hissettiklerini belirtiyor.

·Türkiye’den ankete katılanların;

- kaza, araba sorunları gibi günlük riskler ve doğal afetler konularında daha yüksek oranda sigorta yaptırdığı görülüyor. Ankete katılan Türkler satın aldıkları sigortanın yüzde 55’inin otomobil, yüzde 45’inin ise tüketici kredisiyle bağlantılı olduğunu dile getiriyor.

 - gelecek planlarını gerçekleştirme yöntemleri sorulduğunda, yaklaşık üçte biri arkadaşlarından veya ailelerinden destek aldığını belirtiyor ve aynı oranda katılımcı da kredi almayı düşündüğünü söylüyor.

- yüzde 61’i planlarını hayata geçirebilmek için para biriktirmek, yüzde 58’i de ihtiyaç duyduğu paraya sahip olmak gerektiğini düşünüyor. Üçte biri ise planları için kredi çekmeyi, diğer üçte biri de sahip olduklarını ve ailesini korumak için sigorta yaptırmayı düşünüyor.

 - yaklaşık yüzde 80’i projelerini finanse etmek amacıyla (araba almak, ev almak... vb.) kredi kullandığını ancak yüzde 46’sı geri ödeme konusunda zorlandığını belirtiyor.

 - yüzde 77’si sigorta ürünleri ile ilgili bilgi sahibi olduğunu belirtirken sadece yüzde 18’inin kredi sigortası yaptırdığı görülüyor.

·  Türkiye’den ankete katılanlar, Avrupalılara kıyasla hayattaki beklenmedik olaylara karşı kendilerini daha savunmasız ve daha az güvende hissediyorlar.

·  Katılımcılar için ailelerinin bakımını sağlamak büyük önem taşıyor.

 

 

Kategoriler Şirket Haberleri
Yorumlar