Perakendenin kayıp yılı: Cirolarda sert düşüş

Birleşmiş Markalar Derneği'nin (BMD) verilerine göre dernek üyesi markaların 2020 ciroları 2019 yılının yüzde 60'ında kaldı. Bazı kategoriler için Aralık ayında sektör ortalamada yüzde 50 ciroyu ancak yakaladı.

Abone ol
Abone ol

Yeni kısıtlamaların etkisinin hissedildiği yılın son ayında ise cirolar 2019'da elde edilen ciroların yüzde 50'sini ancak yakaladı.

BMD Başkanı Sinan Öncel, cirolardaki büyük kayba rağmen kiralar, genel giderler ve diğer maliyetlerdeki artış nedeniyle perakende sektörünün bağışıklık sisteminin çökmek üzere olduğunu vurguladı.

Birleşmiş Markalar Derneği verilerine göre Türkiye’de market, elektronik ve mobilya gibi sınırlı birkaç kategori dışında perakende ciroları ortalamada 2019’un yüzde 60’ına ancak ulaşabildi.

Bazı kategoriler için Aralık ayında sektör ortalamada yüzde 50 ciroyu ancak yakaladı.

Verilere göre 2020 alışveriş merkezlerindeki mağazaların yüzde 56’sının; hazır giyim markalarının yüzde 86’sının; ayakkabı markalarının yüzde 88’inin 2020 ciroları 2019’un yüzde 70’ine bile ulaşamadı. BMD üyelerinin yüzde 31’i toplam cirolarının en az yüzde 21’ini e-ticaretten elde etti.

Aralık verilerine bakıldığında ise AVM mağazalarının yüzde 66’sı, yılın son ayında yüzde 60 cironun altında kaldı. Cadde mağazalarının yüzde 71’i, yüzde 80 ciroyu yakalayamadı. BMD üyelerinin yüzde 55’i, e-ticaret cirolarını yüzde 100’ün üzerinde arttırdı.

Kategoriler Ekonomi
Yorumlar