Dizi ihracatı 15 kat arttı
Türkiye'de dizi ihracatında artış yaşanıyor.
Türkiye’de televizyon
Deloitte Türkiye tarafından gerçekleştirilen ‘Türkiye’de Dizi Sektörü’ araştırmasına göre Türkiye’de diziler ve tekrarları gelir açısından kanallar için yüksek öneme sahip. Ülkemizden ihraç edilen dizilerden elde edilen gelir son beş yılda 15 kat artarken, günde yaklaşık 4 saatini televizyon karşısında geçiren izleyiciler en çok romantik dizileri tercih ediyor. Bununla birlikte sektörde çok hızlı bir tüketim de söz konusu; yayına başlayan dizilerin yarıdan fazlası sezon sonunu göremiyor.
Türkiye’de ilk deneme yayını 1952 yılında başlamasına rağmen, 1974 yılına gelindiğinde televizyon yayınları Türkiye’de yüzölçümün ancak yüzde 28’ine, nüfusun ise yüzde 55’ine ulaşabiliyordu. 70'li yılların ikinci yarısında artan penetrasyon, 1984 yılında ilk renkli televizyon yayınının yapılmaya başlamasıyla ve özellikle 1990’lı yıllarda özel kanalların kurulmasıyla birlikte hızlanarak, televizyonun Türkiye’deki ailelerin günlük yaşamlarında vazgeçilmezler arasında yer almasını sağladı.
2008-2012 yılları arasında Türkiye’nin günlük ortalama televizyon izleme süresi yüzde 10’luk bir düşüşle 4,4 saatten 3,9 saate gerilemesine rağmen; Türkiye hala 3,5 saatlik OECD ortalamasının üstünde yer alıyor. Bu düşüşün önemli nedenleri arasında artan internet erişimi ve buna paralel olarak hızla yükselen online video izleme oranının etkili olduğu düşünülüyor.