• Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • K.Maraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
05 Aralık 2025
Galeri Video
Borsamatik
Anasayfa Canlı Borsa Borsa Ekonomi Hisse Yorumları Dünya Piyasaları Halka Arzlar
BİST 100 10.999,26 0,74%
DOLAR 42,5094 0,02%
EURO 49,5723 -0,04%
ALTIN (gr) 5.800,09 0,82%

THY THYAO hisse yorumu ve teknik analizi

Şeker Yatırım, Covid-19 virüsünün en fazla etkilediği şirketlerin başında gelen THY için hisse hedef fiyatını 12,35 TL'den 10,15 TL'ye revize ederken, 'TUT' tavsiyesini korudu.

Yayınlanma: 09 Kasım 2020 - 09:47

Türk Hava Yolları, büyük ölçüde COVID-19 salgının etkisi ve artan kur farkı giderleri nedeniyle 3Ç20’de 946mn TL net zarar açıklamıştır. (3Ç19: +3,707mn TL). Şirket’in açıklanan net zararı, bu dönemde 797mn TL ertelenmiş vergi geliri kaydedilmiş olmasıyla -1,268mn TL olan piyasa ortalama beklentisinin ve tahminimiz -1,354mn TL’nin üzerinde gerçekleşmiştir. THY’nin toplam yolcu sayısı, 3Ç20’de COVID-19 salgını etkisiyle yıllık bazda %67.2 oranında azalmıştır. 

1 | 7

Ancak Şirket, bu dönemde kargo operasyonlarına ağırlık vermiş ve kargo hacmi ton bazında yıllık ancak %9.2 oranında azalış göstermiştir. THY’nin satış gelirleri böylelikle TL bazında yıllık %51.3 gerileyerek, piyasa ortalama tahmini 11,054mn TL ve tahminimiz 11,298mn TL paralelinde, 11,018mn TL olarak gerçekleşmiştir. 3Ç20 FAVÖK’ü ise yıllık bazda %55.9 azalışla hesaplamalarımıza göre 2,563mn TL olarak, piyasa ortalama beklentisi 2,448mn TL’ye paralel olarak, ancak tahminimiz 2,065mn TL’nin üzerinde gerçekleşmiştir. 

2 | 7

Açıklanan sonuçların, beklentilerin altında bir net zarar içeriyor olmaları nedeniyle, Şirket payları kısa dönem performansı üzerinde hafif olumlu etkili olabileceğini düşünmekteyiz. COVID-19 önlemleri kapsamındaki uçuş kısıtlamalarıyla satış gelirlerinde belirgin gerilerken, net karlılık, kur farkı giderlerinin baskısı altında kaldı - THY’nin toplam yolcu sayısı, COVID-19 salgını etkisiyle 3Ç20’de yıllık bazda %67.2 azalmış, yolcu doluluk oranı ise 16.0 y.p. gerileyerek %67.6 olarak gerçekleşmiştir. 

3 | 7

Böylelikle, THY’nin 3Ç20 satış gelirleri, kargo gelirlerindeki yıllık %59.8 oranındaki artışın desteğiyle, US$ bazında %61.8 azalarak US$ 1,528mn’a, FAVKÖK marjı (net diğer faaliyet gelirleri, özkaynak yöntemiyle değerlenen yatırımların kar/zararlarından elde edilen paylar ve devlet teşvik gelirleri hariç) hesaplamamıza göre yıllık 0.6 y.p. artarak %29.6’ya ulaşmıştır. FAVKÖK, US$ bazında yıllık %61 azalarak hesaplamalarımıza göre US$ 451mn olarak gerçekleşmiştir.

4 | 7
Galeri Video
Hakkımızda Künye Gizlilik İlkeleri Kullanım Şartları Aydınlatma Metni İletişim Borsa İstanbul Hisse Yorumu
Uyarı Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler, mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.
İçerik Politikası © Copyright 2014 borsamatik.com.tr tüm hakları saklıdır. Kod, haber, resim, röportaj gibi her türlü içeriğinin tüm telif hakları borsamatik.com.tr’ye aittir. borsamatik.com.tr sitesinde yer alan bütün yazılar, materyaller, resimler, ses dosyaları, animasyonlar, videolar, dizayn, tasarım ve düzenlemelerimizin telif hakları 5846 numaralı yasa telif hakları korunmaktadır. Bunlar borsamatik.com.tr’nin yazılı izni olmaksızın ticari olarak herhangi bir şekilde kopyalanamaz, dağıtılamaz, değiştirilemez, yayınlanamaz. İzinsiz ve kaynak belirtilmeksizin kopyalama ve kullanımı yapılamaz. www.borsamatik.com.tr’deki harici linkler ayrı bir sayfada açılır. Yayınlanan yazı ve yorumlardan yazarları sorumludur. borsamatik.com.tr’de hiçbir bildirim yapmadan, herhangi bir zaman değişikliğe gidebilir. Bu sitedeki bilgilerden kaynaklı hataların hiçbirinden sorumlu değildir.
Yazılım & Tasarım: Bilgin Pro

Bu site deneyimlerinizi kişiselleştirmek amacıyla KVKK ve GDPR uyarınca çerez(cookie) kullanmaktadır. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için çerez politikası ve aydınlatma metni sayfalarını gözden geçirebilirsiniz. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul edersiniz.

  • Borsamatik

  • Anasayfa
  • Canlı Borsa
  • Foto Galeri
  • Video Galeri
  • Borsa
  • BJK Hisse Yorumları
  • THY Hisse Yorumları
  • Ekonomi
  • Hisse Yorumları
  • PETKİM Hisse Yorumları
  • KAP Haberleri
  • ASELSAN Hisse Yorumları
  • Turkcell Hisse Yorumları
  • Dünya Piyasaları
  • Halka Arzlar
  • Borsa Sözlüğü
  • Halkbank Hisse Yorumları
  • Gündem
  • FENER Hisse Yorumları
  • Şirket Haberleri
  • Tüpraş Hisse Yorumları
  • GARAN Hisse Yorumları
  • Kripto Para
  • Altın
  • SASA Hisse Yorumları
  • © 2019 Borsamatik. Tüm hakları saklıdır. İçeriklerin izinsiz kopyalanması yasaktır.