Aksigorta’dan 17,9 milyon TL net kar
Aksigorta, 2014 yılının ilk çeyreğinde 476 milyon TL prim üreterek, yüzde 39 artışla 22,8 milyon TL teknik kara ve yüzde 78 artışla 17,9 milyon TL net kara ulaştı.
Abone ol2014’ün ilk üç ayında prim üretimini, geçen yılın aynı dönemine
göre yüzde 16 artırarak 476 milyon TL’ye yükselten Aksigorta,
karlılık odaklı portföy dönüşümünü devam ettirdi. Aksigorta, konut
sigortalarının içinde bulunduğu Yangın branşında yüzde 28,
mühendislik ürünlerinin içinde bulunduğu Genel Zararlar branşında
yüzde 35 büyüyerek oto dışı sigortaların portföy payını geçen yıla
göre 5 puan artırarak yüzde 52’ye çıkardı.
Oto dışı branşlardaki yüksek büyüme oranlarının pozitif etkisi ile
teknik karlılık yüzde 39 artarak 22,8 milyon TL seviyesinde
sonuçlandı. Yılın ilk çeyreğinde teknik karlılıklarını güçlendiren
Aksigorta’nın sigortacılıktaki teknik karlılık göstergesi olan
bileşik rasyosu yüzde 99 seviyesinde gerçekleşti. Teknik
karlılıktaki sürekli gelişim neticesinde sermaye karlılığı %34
seviyesine çıktı.
61 milyon TL nakit temettü dağıttı
2013 yılını; yüzde 16 büyüme, yüzde 3 bileşik rasyo gelişimi ve
yüzde 229 net kar artışı ile kapatan Aksigorta, sektörün toplam
karının yüzde 21’ini elde etti ve 2014 yılında yatırımcısına 61
milyon TL nakit temettü dağıttı. 2013 yılında Aksigorta hisse
fiyatı BIST-100 endeksine kıyasla yüzde 51 daha fazla artış
gösterirken, yatırımcısına yüzde 7 temettü verimi sağladı.
“2014 gündemimiz, sigortayı kolay, yalın ve erişilebilir
hale getirmek”
Aksigorta’nın 2009 yılından itibaren uyguladığı strateji
doğrultusunda sürdürülebilir karlılık ile dengeli ürün ve kanal
karmasında istikrarı sağladığını belirten Aksigorta Genel Müdürü
Uğur Gülen, aynı stratejiyle yola devam edeceklerini söyledi.
Aksigorta için 2014’ün en önemli gündem maddelerinin “sigortayı
kolay, yalın ve erişilebilir hale getirmek” ve “müşterilere
benzersiz sigorta deneyimi sunmak” olduğunu belirten Uğur Gülen,
şöyle dedi: “2014 gündem maddelerimiz doğrultusunda Aksigorta
olarak vizyon ve misyonumuzu da yeniledik. 2014 vizyonumuz,
“sigortayı kolay, yalın ve erişilebilir hale getirmek”, misyonumuz
ise ‘hayatın devamlılığı ve kolaylaştırılması için benzersiz
sigorta deneyimi sunarak değer yaratmak”. Toplumumuzda karmaşık bir
ürün olarak algılanan sigortayı en yalın haliyle, sunduğu
olanaklarla anlatarak penetrasyonu yükseltmek için çalışırken,
müşterilerimize de Aksigorta’ya dokundukları ilk andan itibaren tüm
süreçlerde benzersiz deneyimler yaşatmak için tüm hizmetlerimizi
daha da geliştireceğiz. “2014 yılı müşteri yılı” söylemimiz
doğrultusunda, müşterilerimizin hayatlarında özgürce
ilerleyebilmelerini mümkün kılmak için iş yapış şeklimizi yeniden
tasarlayacağız.”