​Aksigorta’dan 17,9 milyon TL net kar

Aksigorta, 2014 yılının ilk çeyreğinde 476 milyon TL prim üreterek, yüzde 39 artışla 22,8 milyon TL teknik kara ve yüzde 78 artışla 17,9 milyon TL net kara ulaştı.

Abone ol
Abone ol Haberi dinle

2014’ün ilk üç ayında prim üretimini, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 16 artırarak 476 milyon TL’ye yükselten Aksigorta, karlılık odaklı portföy dönüşümünü devam ettirdi. Aksigorta, konut sigortalarının içinde bulunduğu Yangın branşında yüzde 28, mühendislik ürünlerinin içinde bulunduğu Genel Zararlar branşında yüzde 35 büyüyerek oto dışı sigortaların portföy payını geçen yıla göre 5 puan artırarak yüzde 52’ye çıkardı.

Oto dışı branşlardaki yüksek büyüme oranlarının pozitif etkisi ile teknik karlılık yüzde 39 artarak 22,8 milyon TL seviyesinde sonuçlandı. Yılın ilk çeyreğinde teknik karlılıklarını güçlendiren Aksigorta’nın sigortacılıktaki teknik karlılık göstergesi olan bileşik rasyosu yüzde 99 seviyesinde gerçekleşti. Teknik karlılıktaki sürekli gelişim neticesinde sermaye karlılığı %34 seviyesine çıktı.



61 milyon TL nakit temettü dağıttı

2013 yılını; yüzde 16 büyüme, yüzde 3 bileşik rasyo gelişimi ve yüzde 229 net kar artışı ile kapatan Aksigorta, sektörün toplam karının yüzde 21’ini elde etti ve 2014 yılında yatırımcısına 61 milyon TL nakit temettü dağıttı. 2013 yılında Aksigorta hisse fiyatı BIST-100 endeksine kıyasla yüzde 51 daha fazla artış gösterirken, yatırımcısına yüzde 7 temettü verimi sağladı.



“2014 gündemimiz, sigortayı kolay, yalın ve erişilebilir hale getirmek”

Aksigorta’nın 2009 yılından itibaren uyguladığı strateji doğrultusunda sürdürülebilir karlılık ile dengeli ürün ve kanal karmasında istikrarı sağladığını belirten Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, aynı stratejiyle yola devam edeceklerini söyledi. Aksigorta için 2014’ün en önemli gündem maddelerinin “sigortayı kolay, yalın ve erişilebilir hale getirmek” ve “müşterilere benzersiz sigorta deneyimi sunmak” olduğunu belirten Uğur Gülen, şöyle dedi: “2014 gündem maddelerimiz doğrultusunda Aksigorta olarak vizyon ve misyonumuzu da yeniledik. 2014 vizyonumuz, “sigortayı kolay, yalın ve erişilebilir hale getirmek”, misyonumuz ise ‘hayatın devamlılığı ve kolaylaştırılması için benzersiz sigorta deneyimi sunarak değer yaratmak”. Toplumumuzda karmaşık bir ürün olarak algılanan sigortayı en yalın haliyle, sunduğu olanaklarla anlatarak penetrasyonu yükseltmek için çalışırken, müşterilerimize de Aksigorta’ya dokundukları ilk andan itibaren tüm süreçlerde benzersiz deneyimler yaşatmak için tüm hizmetlerimizi daha da geliştireceğiz. “2014 yılı müşteri yılı” söylemimiz doğrultusunda, müşterilerimizin hayatlarında özgürce ilerleyebilmelerini mümkün kılmak için iş yapış şeklimizi yeniden tasarlayacağız.”

Kategoriler Gündem
Yorumlar