Bir hisse bir analiz: Bilanço sonrası THY analizi
Deniz Yatırım, dün akşam bilançosunu açıklayan THYAO-THY hisse senedi için hedef fiyatını 454 TL, tavsiyesini "al" olarak korudu.
Abone olDeniz Yatırım, dün akşam beklentilerin altında bilanço açıklayan THYAO-THY hisse senedi için hedef fiyatını 454 TL, tavsiyesini "al" olarak korudu.
Raporda yer alan detaylar şu şekilde:
"Türk Hava Yolları, 1Ç25’te 4.887 milyon USD gelir (Konsensus: 4.903 milyon USD / Deniz Yatırım: 4.908 milyon USD), 503 milyon USD FAVÖK (Konsensus: 472 milyon USD / Deniz Yatırım: 604 milyon USD) ve 44 milyon USD net zarar (Konsensus: 19 milyon USD net kar / Deniz Yatırım: 12 milyon USD net kar) açıkladı.
Bilançoda olumlu okuduğumuz detay
Akaryakıt giderlerindeki azalış.
Bilançoda olumsuz okuduğumuz detay
Kargo gelirinde yaşanan ivme kaybı, personel giderinde devam eden artış ve azalan operasyonel karlılık.
Bilançoya dair kısa değerlendirmemiz
Zayıf sezonda beklentilerin aksine açıklanan net zarar rakamının ve zayıflayan operasyonel sonuçların hisse performansı üzerinde sınırlı olumsuz etki yaratmasını beklemekteyiz.
■ 1Ç25 döneminde toplam yolcu sayısı %2,3 artışla 18,9 milyon yolcuya ulaşmıştır. Yolcu gelirleri de bu paralelde, 1Ç25’te geçen yılın aynı dönemine göre %2,7 artış göstermiştir. Kargo rakamları, 1Ç25 döneminde geçen yılın aynı dönemine göre %0,2 artış gösterirken, kargo gelirleri %1,6 artmıştır. Toplam gelirler ise 1Ç25’te geçen yılın aynı dönemine göre %2,5 artış göstermiştir.
■ 1Ç25’te akaryakıt giderleri geçen yıl aynı döneme göre %12,4 azalırken, aynı dönemde personel gideri %26 yükseliş göstermiştir. Toplam giderler içinde personel giderinin payı artmaya devam etmiştir. 1Ç25 döneminde akaryakıt gideri toplam maliyetlerin %26,1’ini, personel gideri ise %26’sını oluşturmuştur.
■ 1Ç25’te FAVÖK geçen yılın aynı dönemine göre %19,6 azalarak 503 milyon USD, FAVKÖK (EBITDAR) ise bu dönemde geçen sene aynı döneme göre %14,8 azalarak 664 milyon USD olarak gerçekleşmiştir. FAVÖK marjı geçen yıla göre 2,8 puan azalarak %10 seviyesinde gerçekleşmiştir.
■ Türk Hava Yolları, akaryakıt hariç CASK’taki yükselişin nedenlerini; i) personel ücret artışları ii) GTF motor sorunlarından dolayı yere indirilen uçaklardan kaynaklı olduğunu açıklamıştır. GTF motoru sorunlarının akaryakıt hariç birim maliyet etkisi ise yaklaşık %2 olarak açıklanmıştır.
■ Şirket’in 4Ç24 dönem sonunda 1.1x olan net borç/FAVÖK rasyosu, 1Ç25 dönem sonunda 1.2x seviyesinde gerçekleşti.
■ 1Ç24 döneminde 226 milyon TL net kar elde eden Şirket, azalan operasyonel karlılığa ek olarak azalan iştirak kârlılığı ve vergi katkılarıyla 1Ç25 döneminde 44 milyon TL net zarar açıkladı.
Şirket, 2025 yılına yönelik beklentilerinde değişikliğe gitmedi. Hatırlayacak olursak 2025 yılı beklentileri; i) %6-8 kapasite büyümesi ii) 91 milyon üzerinde yolcu sayısı iii) %6-8 gelir büyümesi iv) %22-24 FAVÖK marjı v) yakıt hariç birim giderde orta tek haneli artış vi) 515-525 uçak sayısı yönündedir.
■ Genel değerlendirme: Zayıf sezonda beklentilerimizin altında açıklanan kârlılık rakamları, modelimiz için aşağı yönlü risk oluştururken; zayıf seyreden akaryakıt giderleri nedeniyle yüksek sezonda beklentilerimize ulaşma ihtimali bulunması senaryosunun canlı kalmasına paralel revizyon hakkımızı şu aşamada saklı tutarak herhangi bir değişikliğe gitmiyoruz.
Mevcut durumda, Türk Hava Yolları için 12-aylık hedef fiyatımız 454,00 TL seviyesinde bulunurken, önerimiz de AL yönünde. Şirket, bugün telekonferans gerçekleştirecek. Hisse, yıl başından bu yana BIST 100 Endeksi’nin %18 üzerinde performans göstermiştir. Geriye dönük 12 aylık verilere göre hisse 4,1x F/K ve 5,8x FD/FAVÖK çarpanlarıyla işlem görmektedir.
Yasal Uyarı Notu: Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.