Etkileyici Bir LinkedIn Profili Oluşturmak İçin İpuçları

Dijital dünyanın vazgeçilmezi olan sosyal ağlar, günlük hayatın her alanında etkilidir. İşverenleri ve iş arayan profesyonelleri bir araya getiren Linkedin, meslektaşların sektörlerinde yaşanan gelişmeleri daha yakından takip etmesine olanak sağlar.

Abone ol
Abone ol Haberi dinle

Dünyanın en geniş kurumsal sosyal ağında kendinize doğru alanı yaratmak için Linkedin profili nasıl olmalı sorusuna yanıt bularak işe başlayabilirsiniz. Yeni girişimlerin ve girişimcilerin keşfedilmesinde önemli rol oynayan Linkedin, profesyonel kimliğinizin dijital ortama yansımasıdır.

Linkedin Profili Nasıl Olmalı?
Linkedin’de iyi bir profil, kişisel marka ve itibarı destekler. Görünürlüğün artması doğru kişileri kısa sürede etkilemeyi başarmak demektir. İş dünyası için tasarlanmış bir sosyal ağ olan Linkedin’e etkileyici bir giriş yapmaya hazır mısınız?

1. İşe profil resminizi seçerek başlayın
Boş profilli bir hesaba kimsenin itibar etmeyeceği unutulmamalıdır. Yapılan istatistikler profili dolu olan hesaplarla iletişimin boş olanlara oranla %40 daha fazla olduğunu ortaya koymaktadır.

Profil resmi diğer sosyal ağlarda kullanılanlar gibi olmamalıdır. Kurumsal bir arka plan görüntüsüne eşlik edecek güncel bir vesikalık fotoğrafla kendinizi ve deneyimlerinizi daha iyi pazarlayabilirsiniz.

2. Başlıkta kendinizi vurucu bir cümleyle anlatın
Fotoğrafın hemen altında görünen başlık, maksimum 120 karakterden oluşabilir.

·         Mevcut unvanın

·         Gelecek planlarının

·         Hedef kitlenin ve

·         Anahtar kelimelerin kullanılacağı başlık hazırlanırken karakter sınırının aşılmaması için karakter sayısı hesaplama aracı kullanılabilir.

Bir slogan niteliği de taşıyabilecek olan başlık kısmına uzmanlık alanları eklenebilir. Bu alanı doldurmadan önce en iyi linkedin profilleri hakkında kısa bir araştırmak yapmak ve uzman tavsiyelerini dinlemek doğru olacaktır.

3. Güncel iletişim bilgileri kullanın
Linkedin’e girmenin temel amacının iletişim olduğu unutulmamalıdır. Profile yazılacak;

·         E-mail adresinin

·         Twitter uzantısının

·         Web sitesinin ve

·         İletişim bilgilerinin tamamının güncel, kullanılır ve doğru girilmesine özen gösterilmelidir.

Karşılıklı bilgi alışverişinin daha kolay olmasında etkili olacak “neden Linkedin kullanmalıyım” sorusuna yanıt bulduktan sonra hazırlanacak bir hesap sizi hedefinize daha kısa sürede ulaştıracaktır.

4. Yetenek ve deneyimlerinizi doğru ve anlaşılır bir dilde özetleyin
Kendinizi doğru ve etkili bir şekilde pazarlamanın yolu yeteneklerinizi net bir şekilde ortaya koymaktan geçer. Profilinize tıklayan kullanıcılar resminize baktıktan sonra başlığı inceler ve ardından özet kısmına geçer. Bu aşamada akıllı teknolojilerden yardımla size sunulan önerileri dikkate alabilir ve en çok aranan kelimeleri kullanarak farkı yakalayabilirsiniz.

5. Anahtar kelimeleri doğru belirleyin
Sadece Linkedin aramalarından değil tüm arama motorlarında çıkacak profiliniz için en az 3 ve en fazla 5 anahtar kelime belirleyin. Bu kelimelerin eş anlamlılarını seçin ve profiliniz içinde kavram karmaşası yaratmayacak şekilde kullanın.

6. İş tecrübelerinizi eklerken cömert olun
Linkedin profili nasıl olmalı diye düşünürken iş sekmesi altında yer alan tecrübeler kısmının doldurulması gerektiğini de unutmayın! En az 3 iş tecrübesi olmayan profiller tamamlanmış sayılmaz. Okul hayatı ve iş yaşamında edinilen 3 sorumluluk, deneyim veya başarı etkileyici bir profil hazırlamak için mutlaka kullanılmalıdır.

7. Portfolyonuzu görsellerle destekleyin
Anlaşılır ve sade bir dille hazırlanacak CV, görsellerle desteklenecek bir portfolyoyla zenginleştirilebilir. Vermek istediğiniz mesajın daha net olmasını sağlayacak olan görselleri seçerken titiz davranmalı ve sunduğunuz hizmetlerle uyumunu mutlaka sorgulamalısınız.

8. Gruplara katılarak görünürlüğünüzü artırın
Linkedin içinde yer alan gruplara dâhil olun. Akıllarda kalıcı bir isim bırakmak ve ağınızı genişletmek istiyorsanız hesabınızı aktif bir şekilde kullanın. İstatistikler kullanıcıların gruplara katılma kotasının sadece %15’ini kullandıklarını ortaya koyuyor. Siz, bu oranı daha yükseğe çekerek rakiplerinizin bir adım önüne geçin.

9. Gönüllülük ya da sosyal sorumluluk projelerine vurgu yapın.
Profilinizde üyesi olduğunuz gönüllülük ya da sosyal sorumluluk projelerine mutlaka yer verin. Bu alana gireceğiniz bilgilerin yeri geldiğinde son kararı etkileyebilecek güce sahip olduğunu aklınızdan çıkartmayın.

Sonuç
Etkileyici bir Linkedin profili hazırlamak için verdiğimiz önerilere göz atarak arama motorlarında üst sıralarda yer alabilirsiniz. Titiz bir çalışmanın ardından en iyi linkedin profilleri yardımıyla açacağınız hesabınızda aktif olmalı ve her gün 10-00-02.00 saatleri arasında en az 2 post yayınlamalısınız.

Kategoriler Borsa Sözlüğü
Yorumlar