"Müşteriyi anlarsak istenen noktaya geliriz"

Anadolu Sigorta Genel Müdürü Musa Ülken, sigorta sektörünün Türkiye’nin 2023 vizyonu ile ulaşılması hedeflenen büyüklükten hak ettiği payı alması için müşteri konseptini daha öncelikli olarak değerlendirmesi gerektiğini söyledi.

Abone ol
Abone ol Haberi dinle

Türkiye sigorta sektörünün önemli oyuncularından Anadolu Sigorta’da yılın ilk yarısı olumlu geçti. Anadolu Sigorta Genel Müdürü Musa Ülken, “Sektörde prim üretimi yılın ilk yarısında yüzde 5.75 oranında büyürken, biz ise yüzde 19.45 oranında bir büyüme yaşadık” dedi. Musa Ülken, sektörün hedefl enen noktaya ulaşmasının ise mutlak olarak müşteriden geçtiğini belirterek, “Sigorta sektörünün Türkiye’nin mevcut ekonomik büyümesinden ve özellikle 2023 vizyonu ile ulaşılması hedefl enen büyüklükten hak ettiği payı alması için müşteri konseptini daha öncelikli olarak değerlendirmesi gerekmektedir” şeklinde konuştu. 


Sigorta sektöründe, 2014 yılı Haziran sonu itibari ile toplam prim üretiminin yüzde 5.75 artış ile 13 milyar 269 milyon TL olarak gerçekleştiğine işaret eden Ülken, “Şirketimiz ise ilk altı aylık dönemde, toplam prim üretimini bir önceki yıla göre yüzde 19.45 artışla, 1 milyar 593 milyon TL’ye çıkararak toplam pazar payını elementer şirketler arasında yüzde 13.6’ya yükseltmiştir. Bu dönemde şirketimiz toplam üretiminde olduğu gibi; kara araçları, hava araçları, su araçları, nakliyat, hava araçları sorumluluk ve genel sorumluluk branşlarında da sektör lideri konumundadır” dedi. 


Anadolu Sigorta’nın özellikle kasko, sağlık ve yangın sigortaları gibi temel branşlara verdiği önemi Müşteriyi anlarsak istenen noktaya gelebiliriz Anadolu Sigorta Genel Müdürü Musa Ülken, sigorta sektörünün Türkiye’nin 2023 vizyonu ile ulaşılması hedeflenen büyüklükten hak ettiği payı alması için müşteri konseptini daha öncelikli olarak değerlendirmesi gerektiğini söyledi. sürdürdüğünü belirten Musa Ülken, “Bunlara ek olarak başta mesleki ve bireysel sorumluluklar olmak üzere KOBİ’lere yönelik paket ürünlere daha çok odaklanmayı, nakliyat ve genel sorumluluk sigortaları gibi branşlardaki liderliğimizi pekiştirmeyi hedefl iyoruz” diye konuştu. 


Müşteri davranışları anlaşılmalı


Sigorta sektörünün Türkiye’nin mevcut ekonomik büyümesinden ve özellikle 2023 vizyonu ile ulaşılması hedeflenen büyüklükten hak ettiği payı alması için müşteri yönetim süreçlerinin öncelikli olarak değerlendirilmesi gerektiğine dikkat çeken Musa Ülken, sözlerini şöyle sürdürdü: “Sigorta müşterilerinin davranışlarının anlaşılması ve gerekli stratejilerle müşteri değeri ile memnuniyetinin artırılması önem taşımaktadır. Müşteri ve satış kanallarımıza yönelik süreçleri güçlendirmek için proje, araştırma ve geliştirme çalışmalarına yapılan yatırımlarımız, 2014 yılının ikinci yarısında da devam edecektir.” 


Sektördeki aracıların sattıkları poliçeleri yeterince tanıması ve müşteriyi bilinçlendirmesinin büyük önem arz ettiğine işaret eden Anadolu Sigorta Genel Müdürü Musa Ülken, “Aksi halde sektöre tekrar kazandırılması çok zor olan memnuniyetsiz bir müşteri kitlesi yaratılmış olacaktır. Aşırı rekabet sonucu fiyatların hızlı şekilde düşmesi, riski yüksek branşların ağırlığının artması, sunulan ürün ve hizmetlerin çeşitli olmaması, teknolojik altyapı, yönetim ve organizasyon yetersizliği gibi önemli engellerin aşılması için sektör oyuncularına önemli görevler düşmektedir” dedi. 


Sektörümüz kendi coğrafyasında lider olacak


Türkiye’nin sahip olduğu genç nüfus ve her geçen gün artan kaliteli insan gücü potansiyeli ve sigorta sektörüne yönelik yeni düzenlemelerin, tüketimi yavaşlayan Asya ve Avrupa’daki yatırımcıların ilgisini önümüzdeki dönem Türkiye’ye çekeceği ihtimalini doğurduğunu belirten Musa Ülken, sigorta sektörünün gelecekte, diğer sektörlerin başarısını takip ederek, kendi coğrafyasında lider ve belirleyici konumda olacağı öngörüsünde de bulundu.


Müşteriyi analiz eden ekibimiz var 


Teknolojik yatırımlar stratejik bir gereklilik Müşteri ihtiyaç ve beklentilerini analiz eden, bu ihtiyaçlara uygun yeni ürünler geliştiren ve var olan ürünlerini ihtiyaçlara en iyi cevap verecek şekilde yapılandıran ekipleri bulunduğuna dikkat çeken Musa Ülken, “Poliçe içeriklerinin anlaşılır ve sade olmasından, doğru müşteriye doğru ürün paketleri sunulmasına ve müşterilerimize avantajlı kampanyalar düzenlenmesine kadar pek çok konuyu içeren çalışmalar yapıyoruz. Ayrıca, sadece ürünlerimizin tanıtımını değil, sigortacılığın önemini de vurguladığımız, tanıtım ve sosyal medya çalışmalarımız hız kesmeden devam ediyor” şeklinde konuştu. 


Teknolojik yatırımlar stratejik bir gereklilik


Önümüzdeki dönemde, zayıf yatırım getirileri ve düşük faiz oranları sigorta sektörünü fiyatlandırma ve operasyonel yaklaşımlara yönelik farklı kararlar almaya zorlayabileceğine işaret eden Musa Ülken, “Büyümeyi desteklemeye ve risk yönetimini geliştirmeye yönelik teknolojik yatırımlar, sigorta sektörü için stratejik bir gereklilik halini alacaktır. Teknik kârlılık noktasında ise riske uygun fiyatlama ve dengeli portföy sağlanmasına yönelik çalışmalar hız kazanacaktır” dedi.

Kategoriler Şirket Haberleri
Yorumlar