Geleneksel Pazarlama Nedir?

Geleneksel pazarlama; belirli ürün, hizmet ya da markanın afiş, televizyon, gazete ve billboard gibi geleneksel yöntemler aracılığıyla hedeflenen kitleye tanıtımı ve kitle eğilimini amaçlar. 

Abone ol
Abone ol Haberi dinle

Geleneksel pazarlama yöntemleri diğer pazarlama yöntemlerine daha köklü ve güvenilir özelliklere sahiptir. Özellikle günümüz yükselen trendi dijital dünyaya yeterince hakim olmayan az gelişmiş toplumlar adına güçlü etkilere sahip geleneksel pazarlama yöntemlerinde hedeflenen kitle en önemli strateji belirleme kriteridir.

Geleneksel pazarlama yöntemlerinde kitle yönelimlerini anlamak ve bu eğilimlere yönelik dedike yöntemler belirlemek oldukça önemlidir. Somut özelliği sebebiyle geleneksel toplum ve kitlelerde etkileyiciliği daha fazla olan pazarlama çeşidinin sosyolojik ve kültürel etmenler üzerine kurulu olması oldukça kritik ve etkilidir.

Geleneksel Pazarlama İle Modern Pazarlama Arasındaki Farklar

Geleneksel pazarlama ile modern pazarlama arasındaki farklar aslında değişen ve gelişen dünyanın bir yansımasıdır. Teknolojinin her alanda olan gelişimi ve hakimiyeti beklendiği gibi reklamcılık ve pazarlama sektörünü de etkiledi. İki model arasında uçurum diyebileceğimiz farklar olmasa da gözle görülebilir değişimlerin olduğunu da bilmek gerekir.

Bu farklardan bir tanesi modern pazarlama yönteminin geleneksele göre daha fazla kar üzerine kurulu olmasıdır. Kar etmek, yani kazanmak daha ön plana çıkmaktadır.

Modern pazarlama geleneksel pazarlamanın aksine süreklilik ve yatırımı amaçlar. Kampanyasını ve pazarlama stratejisini bunun üzerine kurup bu düzen üzerinden kurgular.

Geleneksel pazarlama tüketici sınıfında bir değişim meydana getiremezken modern pazarlama anlayışı ile birlikte tüketici topluluğunda değişmeler meydana gelmiştir. Artık tüketici alıp almama iradesinin kendisinde olduğunun farkındadır.

İki pazarlama modeli arasında farklı olan bir diğer konuda pazarlama stratejisi. Geleneksel pazarlama yöntemlerinde doğrudan kitlelere hitap edilirken modern pazarlama bunu değiştirmiş ve ihtiyaca göre refleks gösteren bir sistemin mimarı olmuştur.

Yıllar içinde modeller ile birlikte tüketici eğilimleri de değişmiştir. Bu anlamda modern pazarlama yeni kuşağın ihtiyaçlarına uygun bir biçimde ilerleyiş göstermektedir.

Dijital pazarlama ile modern pazarlama arasında ki bağ geleneksel pazarlama ile olan bağdan kuvvetlidir ve bu iki model birbirinden güç almaktadır. Aynı zamanda diğer yöntemlere göre geleneksel pazarlama anlayışının oldukça maliyetli olduğunu da söylemeden geçmeyelim.

Geleneksel pazarlama ile modern pazarlama arasındaki farklar bu şekilde sıralanabilir. Her ne kadar dünya gelişse ve yeni pazarlama yöntemleri hayatımızda girse de geleneksel pazarlama modelinin halen sıkça kullanıldığı da gözlemlenebilmektedir.

 

Kategoriler Borsa Sözlüğü
Yorumlar