İçerik Pazarlama Nedir?

İçerik pazarlama; modern teknoloji ile birlikte anlamını daha da kuvvetlendiren bir pazarlama türüdür. Content marketing global ismi ile bilinen uygulamalar; metin, görsel ve işitsel içeriklerin profesyonel biçimde oluşturulup dağıtılmasını kapsar.

Abone ol
Abone ol

İçerik pazarlama; modern teknoloji ile birlikte anlamını daha da kuvvetlendiren bir pazarlama türüdür. Content marketing global ismi ile bilinen uygulamalar; metin, görsel ve işitsel içeriklerin profesyonel biçimde oluşturulup dağıtılmasını kapsar. İçerik pazarlama he ne kadar yalnızca içeriğin oluşturulması sürecini ifade ediyor gibi görünse de, aslında içeriğin ilgili mecraya ulaştırılması da oldukça önemli etkinlikler olarak kabul edilmelidir. Doğru içerik, doğru mecrada yayınlandığı sürece etkilidir. Bu noktada içeriğin hangi mecra için geliştirileceği işlemi de aslında planlamaya dahildir. Hedef kitlenin tespit edilmesi ve persona oluşturulması süreci, bize hangi mecrayı seçeceğimizi gösterecektir ki, bu sayede o mecra için uygun içeriği üretmeyi de başarabiliriz.

Modern zamanlarda internet; içerik pazarlaması kavramının önemini misli ile artırmış durumadır. Artık kullanıcılara tatmin edici ve call to action (satın almaya yönlendirici) içerikler sunmak zorundayız. Stratejik biçimde planlayacağımız süreçleri, dijital medyanın tüm gücünü kullanarak sürdürmek durumundayız. Analiz araçlarını efektif biçimde kullanarak, içerik geliştirme ve yayınlama etkinliklerini düzenli olarak optimize etmek gereklidir ki, dijital medya bize bu alanda pek çok aracı sunar. 

Kaynak: https://blog.euromsg.com/yeni-baslayanlar-icin-icerik-pazarlamasi-nedir/

Yorumlar